2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Szakértők az e-learningről

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2018. november 01.
- Korábbi cikkek
0
49
SHARES
231
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben
Műhely előzetes (november 8.)

e-learning szakértőkHárom olyan szakértőt sikerült megnyerni az E-learning a nagyok és kicsik gyakorlatában című TM Műhelyünkre, akik más-más szempontból közelítik meg a témát. Klötz Ferenc 2001 óta foglalkozik hivatásszerűen az e-learninggel, Baracsi Ferenc a vállalatirányítási, ügyviteli rendszerek szakértőjeként fejlesztett automatizált képzési rendszert. Kerék László nagyvállalati oktatási vezetőként alkalmazza ezt a módszertant.

Miről fognak beszélni a november 8-i műhelyen?

 

Az előkészítés során az alábbi levelet kaptam Klötzl Ferenctől (Apertus Noonprofit Kft.):

Szia Tibor,

Linkedin_profilkep_KlotzlFerenc Az alábbi gondolataim vannak a TM és e-learning kapcsolata témával. És ha vezetőim megengedik, akkor bemutatnám az éppen fejlesztés alatt álló kompetencia és egyéb rendszerünket, amely nagyon szépen bemutatja, hogy valójában a TM és az e-learning (egész pontosan a képzés) nem elválasztható egymástól, sőt már-már ugyanazt jelenti.

 Szóval a tudásmenedzsment és az e-learning kapcsolata, viszonya: 

Az e-learning a 2000-es évek elején még önálló életet élt a szervezetek többségében. Induló ágazatként leginkább a képzés-fejlesztés területhez tartozott, vagy sok esetben teljesen önálló próbálkozásként jelentkezett a vállalatok életében, sokszor alulról szerveződő módon. Nem kötöttük még a tudásmenedzsmenthez.

 Az eltelt 18-20 év sok fejlődést hozott az e-learning területén. Kialakultak olyan újszerű tanulás módszertanok, amelyek már kifejezetten figyelembe vették az adott médium sajátosságait. Jöttek a munkába az új generációk, akik újfajta igényekkel lepték meg a képzéssel foglalkozó szakembereket. Nem utolsó sorban átéltünk egy válságot, ahol a költségek csökkentése első számú szempont volt.

 Ma pedig a tartalom alapú e-learning fejlesztésekről kezdünk átállni a kompetencia alapú fejlesztésekre. Ez a váltás sokkal szorosabb kapcsolatot eredményez a tudásmenedzsment és az e-learning között. Ma már nem az van az előtérben, hogy mit kell megtanuljon a tanuló, hanem a cél az, hogy mit kell tudjon elvégezni a tanuló a munkahelyén. Ahhoz, hogy erre a kihívásra sikeres képzési programot tudjunk fejleszteni, alaposan fel kell mérni a szervezetben meglévő tevékenységeket, és az elvégzésükhöz szükséges tudást, illetve kompetenciát. 

 Mi ez, ha nem tudásmenedzsment tevékenység. Állítom, hogy azok a szervezetek, akik foglalkoznak a szervezeti kompetenciáik fejlesztésével, valójában komplex tudásmenedzsment feladatokat végeznek. Szükséges előállítaniuk a saját kompetencia mátrixukat, a hozzá tartozó mérési rendszerrel. Hiszen, csak így tudják megmondani, hogy az egyes munkavállalóknak valójában milyen képzése lesz szüksége (akár egyénenként is, testre szabottan). Ha ezt felismerik és elkezdik a feltáró-fejlesztő munkát, máris egy óriási szervezeti TM felmérést végeznek, melynek során bevezetik az egyes tudásmenedzsment akciókat és kiépítik a saját, szervezetükre szabott TM rendszerüket. Anélkül, hogy ezt észrevették volna.

 Előadásomban bemutatok egy olyan kompetencia rendszert, a kapcsolódó mérési rendszerrel és személyes tanulási portállal együtt, amely az ország legnagyobb munkavállalói bázisával rendelkező szervezeténél kerül bevezetésre (folyamatosan), mely bemutatja, hogy az e-learning (valamint a többi kapcsolódó tanulási forma) szorosan kapcsolódik a TM-hez és egyetlen egységet alkot. Az, hogy ezt most pontosan minek is nevezzük, lényegében teljesen mindegy.”

 

Baracsi Ferenc (TR-Soft 2000) az alábbiakat tervezi:

Baracsi FererncÉn hogy látom a vállalati e-learning rendszereket: Automatizát folyamat

Ezeket a folyamatokat kell támogatni:

  • betanulás
  • Környezeti elvárásoknak megfelelő újabb tudás,
  • Átképzés másik pozícióra (ez Lehet kiegészítő képzés is, hogy helyettesíteni tudjon)
  • Szinten tartás, folyamatos ismétlés, mert enélkül halványul a tudás.

Mitől lesz automatizált a képzés?

  • A beállítás után kézi beavatkozás nélkül végzi a dolgát.
  • A kezelő dolga a változó igények beállítása és a továbbfejlesztés, ellenőrzés

A folyamat akkor szabályozható, ha közben mérünk is. Nagyon fontos a tudás folyamatos mérése és a visszacsatolás.

Saját példák:

Milyen módon közelítettük meg a feladatot?
Apróbb trükkök, amik egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a bevezetéssel járó munkát.
Milyen eredményeket értünk el, hol tartunk most?

Kerék Lászlóval (OTP Bank senior menedzser) abban maradtunk, hogy

Kerék LászlóElmondja, hogy a nagyvállalati tudásátadási rendszerben hol a helye az e-learningnek, és bemutatja azt a 2 e-learning tananyagukat, amik nemzetközi elismerésben is részesültek.

 

Részvevők közötti tudásmegosztás

Természetesen, most is sokat várunk a részvevők közötti tapasztalatcserétól.

Már előzetes is érkezetek kérdések, mint pl.

 „Ha valamiben sokéves tapasztalatom van, az az elkészített eLearning tananyagok technikai átvétele, a készítők támogatása, a tartalmak megosztása országos és nemzetközi szinten, valamint tudástár szoftverek írása. Annyi kiegészítéssel, hogy nem céges tananyagokkal, hanem köznevelés és felsőoktatás szinten.

Sulinet Digitális Tudasbazis http://tudasbazis.sulinet.hu/hu
Tankönyvtár https://www.tankonyvtar.hu/hu
Nemzetközi: http://info.melt-project.eu http://aspect-project.org

 Kíváncsi vagyok, hogy ez céges környezetben hogyan működik. Vagy működik-e egyáltalán? Nem drága-e eszméletlenül? Mennyire felkészültek a tartalom készítők? (Vagy csak nekem volt nehéz dolgom velük, de mi 2004 és 2014 között sokat küzdöttünk. Persze ebből megint nagyon sok dolog nem publikus:( )

 Üdv, János

 

Ingyenes programunkon még tudunk fogadni néhány érdeklődőt.
Részletek és regisztráció: http://kmexpert.hu/esemenyek/e-learning-a-nagyok-es-kicsik-gyakorlataban/

 

Várunk szeretettel:
Gyulay Tibor házigazda

Címke: e-learningeLeraningképzésképzésfejlesztéstudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
209
szerkesztés
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
110

Idő- és tudásgazdálkodás eLearning Confluence dr. Németh Balázs félreértés eLeraning i informatika digitális tartalom Clive Bright GINOP 1.3.2-2015 coaching Ipar 4.0 CKO egészség felmérés e-learning hatékonyság expert debriefing HR kockázat időgazdálkodás CMM aging workforce Felsőoktatás érettség modell EFQM előadás Gyulay Tibor CE jelölés Egyetem Bencsik Andrea ingyenes Fligby inkubátor bizalmatlanság CoP IAEA hírlevél benchmarking ember-gép gáspár attila felső vezető CRM bizalom érzelmi intelligencia exit interjú Bay Zoltán generációs problémák gamification 45+ balogh edmond helyzetkép gondolatkísérlet EQ intelligens tőke Horváth Ervin inkubáció dell HR első generáció

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.