2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Hogyan szövik át a minőségirányítás, a folyamat- és a tudásmenedzsment alapgondolatai a szolgáltatásfejlesztést?

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, TM tartalmak
0
99
SHARES
392
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Merre tart a világ, milyen befolyással bír a szervezetek életében a tudásmenedzsment a harmonizált folyamatok és a változó rendszerek tükrében? Az utóbbi workshopokon olyan témákkal foglalkoztunk, mint a tudásbarát szervezeti kultúra, az emberi tőke nehezen megfogható sajátosságai, vagy a probléma megoldás a humán tényezők tükrében. A keddi online TM workshopon Horváth Gergely, a Civil Centrum Közhasznú Alapítvány szervezetfejlesztési rendszerének ideológiáját mutatta be tudásközösségünkben. Elsősorban arra kerestük a válaszokat, hogy milyen szemlélettel növelhetjük a fejlesztő munka hatékonyságát. 3 kulcstémakör kapcsán vett elméletekkel ismerkedtünk Gergő előadásában, ezek:

  • a minőségirányítás,
  • a folyamatmenedzsment
  • és a tudásmenedzsment.

A szolgáltatás nyújtás az emberi kapcsolatokon alapszik, annak pedig, hogy egy szolgáltatás milyen minőségben és mekkora sikerrel zárul, rengeteg kemény és puha szervezetirányítási tényező összefüggésének köszönhető. A humánfejlesztési programok (pl. tréningek, coaching..) is egyfajta szolgáltatáscsomagként értelmezhetők. Az emberi tőke sajátosságaival számolva pedig minden egyes ilyen fejlesztési folyamat egyedi, éppen ezért a programok megtérülése és a mérhetősége nehézséget jelentenek a szolgáltatás szereplői számára. Ám az ezen folyamatok optimalizálására való törekvések egyre inkább foglalkoztatják a szakembereket, és egyre kézenfoghatóbbá is válnak manapság.

A rendszer – és folyamatszemlélet technikáinak integrálása a fejlesztési folyamatba lehet az egyik kulcs a szolgáltatástervezés során. Ezek már ismerős fogalmakként csenghetnek, azonban az egyedi környezetben zajló humánfejlesztésben új irányzatként definiálhatók. A kérdés pedig, hogy hogyan lesz az új irányzatból paradigmaváltás? Ebben nyújt segítséget a tudásmenedzsment rendszer fejlesztése a tudásdiffúzió támogató folyamatainak kialakításával. Nézzük meg közelebbről is a kérdéskört: hogyan emelhetjük a fejlesztési tevékenységeink szintjét?

  • stratégiai harmonizáció
  • KPI-ok kialakítása

A szervezetek a folyamatos változás közepette a stabilitásra törekednek, vagy épp a jobb eredmények elérésére. Ebben elengedhetetlen eszköz a tudatosítás. A Civil Centrum Közhasznú Alapítvány fejlesztés csomagjának modellezésében megismerhettük, hogy az elvárt eredményekből kiindulva tudjuk KPI-okhoz kötni a célokat. Ez alapján érdemes az outputalapú tervezés elméletét alkalmazni a szolgáltatás tervezés során. A teljes folyamat-integráción belül pedig a tudással való rendeltetésszerű használttal biztosíthatjuk a minőségre szóló garanciát.

További elméletek, amelyek segítik a szolgáltatásfejlesztést:

  • Global 8D és a 8 problémamegoldó diszciplína
  • Hálózatelemzés és a tudásdiffúzió folyamatának hálózati vizsgálata

Ezúton is köszönjük Gergőnek az érdekes és gondolatébresztő előadását. 2020. 06. 16-án az utóbbi workshopok tartalmának ívén tovább haladva a ’Tudásmenedzsment az üzleti szolgáltató központokban’ című programmal folytatjuk, az IT Services Hungary esettanulmányát dolgozzuk fel közösen.

Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt keddenként, 16:00-tól!

>>Részletek és regisztráció

 

Címke: folyamatmenedzsmentminőségmenedzsmentprobléma megoldásonline TM workshopesettanulmányTudásbarát szervezetcoachinghatékonyságHRKMKPIminőségparadigmaváltásprojektmenedzsmentszervezetfejlesztésszervezeti kultúraTMtréningtudástudásközösségtudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Online workshop: Miért nem osztjuk meg, amit tudunk?
TM workshop

Miért nem osztjuk meg, amit tudunk?

Miért nem osztjuk meg, amit tudunk? Élményalapú online workshop a tudásmegosztás gátjairól Te is érezted már, hogy lenne...

írta Szabó Márton
2025. szeptember 01.
159
szerkesztés
CKO ACADEMY

Szükséged van egy emberre, aki a tudást eredményes működéssé alakítja

Tudod, mi az egyik legköltségesebb, mégis legkevésbé számon kért dolog a cégedben? Az, amikor valaki tud valamit, de más...

írta Szabó Márton
2025. augusztus 01.
55

EQ Fligby CoP Confluence Bencsik Andrea egészség dr. Németh Balázs időgazdálkodás eLearning első generáció HR félreértés EFQM 45+ CE jelölés coaching ingyenes Horváth Ervin ember-gép hatékonyság exit interjú CRM felső vezető érzelmi intelligencia Felsőoktatás GINOP 1.3.2-2015 HR kockázat IAEA hírlevél inkubáció Egyetem Gyulay Tibor gáspár attila felmérés generációs problémák balogh edmond benchmarking gamification érettség modell Ipar 4.0 CKO i bizalom informatika előadás dell intelligens tőke gondolatkísérlet Bay Zoltán aging workforce digitális tartalom Clive Bright e-learning inkubátor Idő- és tudásgazdálkodás CMM helyzetkép expert debriefing bizalmatlanság eLeraning

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.