2023. augusztus 23.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Hogyan szövik át a minőségirányítás, a folyamat- és a tudásmenedzsment alapgondolatai a szolgáltatásfejlesztést?

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, TM tartalmak
0
80
SHARES
298
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Merre tart a világ, milyen befolyással bír a szervezetek életében a tudásmenedzsment a harmonizált folyamatok és a változó rendszerek tükrében? Az utóbbi workshopokon olyan témákkal foglalkoztunk, mint a tudásbarát szervezeti kultúra, az emberi tőke nehezen megfogható sajátosságai, vagy a probléma megoldás a humán tényezők tükrében. A keddi online TM workshopon Horváth Gergely, a Civil Centrum Közhasznú Alapítvány szervezetfejlesztési rendszerének ideológiáját mutatta be tudásközösségünkben. Elsősorban arra kerestük a válaszokat, hogy milyen szemlélettel növelhetjük a fejlesztő munka hatékonyságát. 3 kulcstémakör kapcsán vett elméletekkel ismerkedtünk Gergő előadásában, ezek:

  • a minőségirányítás,
  • a folyamatmenedzsment
  • és a tudásmenedzsment.

A szolgáltatás nyújtás az emberi kapcsolatokon alapszik, annak pedig, hogy egy szolgáltatás milyen minőségben és mekkora sikerrel zárul, rengeteg kemény és puha szervezetirányítási tényező összefüggésének köszönhető. A humánfejlesztési programok (pl. tréningek, coaching..) is egyfajta szolgáltatáscsomagként értelmezhetők. Az emberi tőke sajátosságaival számolva pedig minden egyes ilyen fejlesztési folyamat egyedi, éppen ezért a programok megtérülése és a mérhetősége nehézséget jelentenek a szolgáltatás szereplői számára. Ám az ezen folyamatok optimalizálására való törekvések egyre inkább foglalkoztatják a szakembereket, és egyre kézenfoghatóbbá is válnak manapság.

A rendszer – és folyamatszemlélet technikáinak integrálása a fejlesztési folyamatba lehet az egyik kulcs a szolgáltatástervezés során. Ezek már ismerős fogalmakként csenghetnek, azonban az egyedi környezetben zajló humánfejlesztésben új irányzatként definiálhatók. A kérdés pedig, hogy hogyan lesz az új irányzatból paradigmaváltás? Ebben nyújt segítséget a tudásmenedzsment rendszer fejlesztése a tudásdiffúzió támogató folyamatainak kialakításával. Nézzük meg közelebbről is a kérdéskört: hogyan emelhetjük a fejlesztési tevékenységeink szintjét?

  • stratégiai harmonizáció
  • KPI-ok kialakítása

A szervezetek a folyamatos változás közepette a stabilitásra törekednek, vagy épp a jobb eredmények elérésére. Ebben elengedhetetlen eszköz a tudatosítás. A Civil Centrum Közhasznú Alapítvány fejlesztés csomagjának modellezésében megismerhettük, hogy az elvárt eredményekből kiindulva tudjuk KPI-okhoz kötni a célokat. Ez alapján érdemes az outputalapú tervezés elméletét alkalmazni a szolgáltatás tervezés során. A teljes folyamat-integráción belül pedig a tudással való rendeltetésszerű használttal biztosíthatjuk a minőségre szóló garanciát.

További elméletek, amelyek segítik a szolgáltatásfejlesztést:

  • Global 8D és a 8 problémamegoldó diszciplína
  • Hálózatelemzés és a tudásdiffúzió folyamatának hálózati vizsgálata

Ezúton is köszönjük Gergőnek az érdekes és gondolatébresztő előadását. 2020. 06. 16-án az utóbbi workshopok tartalmának ívén tovább haladva a ’Tudásmenedzsment az üzleti szolgáltató központokban’ című programmal folytatjuk, az IT Services Hungary esettanulmányát dolgozzuk fel közösen.

Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt keddenként, 16:00-tól!

>>Részletek és regisztráció

 

Címke: folyamatmenedzsmentminőségmenedzsmentprobléma megoldásonline TM workshopesettanulmányTudásbarát szervezetcoachinghatékonyságHRKMKPIminőségparadigmaváltásprojektmenedzsmentszervezetfejlesztésszervezeti kultúraTMtréningtudástudásközösségtudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

A játékosítás nem játék
TM műhely

A játékosítás nem játék

Folytattuk sorozatunkat Mi volt az első játékosítás a számítógépek korában? Hol van a játékosítás helye a tudásmenedzsmentben? Melyik mítoszokat...

írta Szabó Márton
2023. augusztus 22.
6
A játékosítás nem játék
CKO ACADEMY

Meghívó: Pecha Kucha est 2023

Kíváncsi vagy, hogyan képzünk a jövő egyik fontos szakmájára? Megmutatjuk, és még vendégül is látunk! Izgalmas és pörgős szakmai...

írta Szabó Márton
2023. augusztus 16.
4

informatika felmérés Bencsik Andrea Horváth Ervin eLearning hírlevél e-learning CoP gáspár attila Gyulay Tibor első generáció EFQM bizalom inkubáció érettség modell CRM Idő- és tudásgazdálkodás helyzetkép egészség CKO eLeraning bizalmatlanság EQ expert debriefing Fligby előadás exit interjú GINOP 1.3.2-2015 digitális tartalom érzelmi intelligencia Bay Zoltán ember-gép CE jelölés balogh edmond coaching aging workforce IAEA benchmarking ingyenes Egyetem i CMM dell hatékonyság Felsőoktatás HR 45+ HR kockázat dr. Németh Balázs gondolatkísérlet Ipar 4.0 Confluence generációs problémák időgazdálkodás gamification intelligens tőke Clive Bright félreértés felső vezető inkubátor

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.