2022. június 24.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Hogyan szövik át a minőségirányítás, a folyamat- és a tudásmenedzsment alapgondolatai a szolgáltatásfejlesztést?

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, TM tartalmak
0

Merre tart a világ, milyen befolyással bír a szervezetek életében a tudásmenedzsment a harmonizált folyamatok és a változó rendszerek tükrében? Az utóbbi workshopokon olyan témákkal foglalkoztunk, mint a tudásbarát szervezeti kultúra, az emberi tőke nehezen megfogható sajátosságai, vagy a probléma megoldás a humán tényezők tükrében. A keddi online TM workshopon Horváth Gergely, a Civil Centrum Közhasznú Alapítvány szervezetfejlesztési rendszerének ideológiáját mutatta be tudásközösségünkben. Elsősorban arra kerestük a válaszokat, hogy milyen szemlélettel növelhetjük a fejlesztő munka hatékonyságát. 3 kulcstémakör kapcsán vett elméletekkel ismerkedtünk Gergő előadásában, ezek:

  • a minőségirányítás,
  • a folyamatmenedzsment
  • és a tudásmenedzsment.

A szolgáltatás nyújtás az emberi kapcsolatokon alapszik, annak pedig, hogy egy szolgáltatás milyen minőségben és mekkora sikerrel zárul, rengeteg kemény és puha szervezetirányítási tényező összefüggésének köszönhető. A humánfejlesztési programok (pl. tréningek, coaching..) is egyfajta szolgáltatáscsomagként értelmezhetők. Az emberi tőke sajátosságaival számolva pedig minden egyes ilyen fejlesztési folyamat egyedi, éppen ezért a programok megtérülése és a mérhetősége nehézséget jelentenek a szolgáltatás szereplői számára. Ám az ezen folyamatok optimalizálására való törekvések egyre inkább foglalkoztatják a szakembereket, és egyre kézenfoghatóbbá is válnak manapság.

A rendszer – és folyamatszemlélet technikáinak integrálása a fejlesztési folyamatba lehet az egyik kulcs a szolgáltatástervezés során. Ezek már ismerős fogalmakként csenghetnek, azonban az egyedi környezetben zajló humánfejlesztésben új irányzatként definiálhatók. A kérdés pedig, hogy hogyan lesz az új irányzatból paradigmaváltás? Ebben nyújt segítséget a tudásmenedzsment rendszer fejlesztése a tudásdiffúzió támogató folyamatainak kialakításával. Nézzük meg közelebbről is a kérdéskört: hogyan emelhetjük a fejlesztési tevékenységeink szintjét?

  • stratégiai harmonizáció
  • KPI-ok kialakítása

A szervezetek a folyamatos változás közepette a stabilitásra törekednek, vagy épp a jobb eredmények elérésére. Ebben elengedhetetlen eszköz a tudatosítás. A Civil Centrum Közhasznú Alapítvány fejlesztés csomagjának modellezésében megismerhettük, hogy az elvárt eredményekből kiindulva tudjuk KPI-okhoz kötni a célokat. Ez alapján érdemes az outputalapú tervezés elméletét alkalmazni a szolgáltatás tervezés során. A teljes folyamat-integráción belül pedig a tudással való rendeltetésszerű használttal biztosíthatjuk a minőségre szóló garanciát.

További elméletek, amelyek segítik a szolgáltatásfejlesztést:

  • Global 8D és a 8 problémamegoldó diszciplína
  • Hálózatelemzés és a tudásdiffúzió folyamatának hálózati vizsgálata

Ezúton is köszönjük Gergőnek az érdekes és gondolatébresztő előadását. 2020. 06. 16-án az utóbbi workshopok tartalmának ívén tovább haladva a ’Tudásmenedzsment az üzleti szolgáltató központokban’ című programmal folytatjuk, az IT Services Hungary esettanulmányát dolgozzuk fel közösen.

Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt keddenként, 16:00-tól!

>>Részletek és regisztráció

 

Címke: folyamatmenedzsmentminőségmenedzsmentprobléma megoldásonline TM workshopesettanulmányTudásbarát szervezetcoachinghatékonyságHRKMKPIminőségparadigmaváltásprojektmenedzsmentszervezetfejlesztésszervezeti kultúraTMtréningtudástudásközösségtudásmenedzsment
Megosztom33Megosztom3Elküldöm

Hasonló bejegyzések

💻 Retrospektív workshop
KM and LO blog

A versenyképesség tudásalapú!

A magyar gazdaság versenyképességének elemzésekor újra és újra felbukkan az a kérdés, hogy a KKV-k versenyképessége hol áll a...

írta Baranyi Béla
2022. június 23.
6
Emberi erőforrások fejlesztése az IPAR 4.0 bevezetése tükrében c. konferencia
Konferencia

Szakmai programajánlónk a nyárindításhoz

Összegyűjtöttük a következő időszak programjait partnereink szervezésében: 7. META-INF Atlassian Day (jún. 7-9.) Az Atlassian kollaborációt támogató megoldása, a Confluence...

írta Demjén Szimóna
2022. június 15.
22

gáspár attila egészség Confluence EQ i CMM eLearning inkubáció expert debriefing generációs problémák inkubátor Fligby helyzetkép félreértés érettség modell benchmarking Egyetem eLeraning CE jelölés exit interjú hírlevél Horváth Ervin dr. Németh Balázs aging workforce coaching Felsőoktatás hatékonyság balogh edmond bizalmatlanság ingyenes EFQM CKO Gyulay Tibor Idő- és tudásgazdálkodás CoP HR HR kockázat időgazdálkodás intelligens tőke ember-gép Bencsik Andrea CRM 45+ előadás gamification érzelmi intelligencia első generáció digitális tartalom Clive Bright Bay Zoltán gondolatkísérlet informatika Ipar 4.0 felmérés dell bizalom felső vezető IAEA GINOP 1.3.2-2015 e-learning

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.