2021. március 07.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Kezdőlap Szakmai programok

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Hogyan szövik át a minőségirányítás, a folyamat- és a tudásmenedzsment alapgondolatai a szolgáltatásfejlesztést?

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, TM tartalmak
0

Merre tart a világ, milyen befolyással bír a szervezetek életében a tudásmenedzsment a harmonizált folyamatok és a változó rendszerek tükrében? Az utóbbi workshopokon olyan témákkal foglalkoztunk, mint a tudásbarát szervezeti kultúra, az emberi tőke nehezen megfogható sajátosságai, vagy a probléma megoldás a humán tényezők tükrében. A keddi online TM workshopon Horváth Gergely, a Civil Centrum Közhasznú Alapítvány szervezetfejlesztési rendszerének ideológiáját mutatta be tudásközösségünkben. Elsősorban arra kerestük a válaszokat, hogy milyen szemlélettel növelhetjük a fejlesztő munka hatékonyságát. 3 kulcstémakör kapcsán vett elméletekkel ismerkedtünk Gergő előadásában, ezek:

  • a minőségirányítás,
  • a folyamatmenedzsment
  • és a tudásmenedzsment.

A szolgáltatás nyújtás az emberi kapcsolatokon alapszik, annak pedig, hogy egy szolgáltatás milyen minőségben és mekkora sikerrel zárul, rengeteg kemény és puha szervezetirányítási tényező összefüggésének köszönhető. A humánfejlesztési programok (pl. tréningek, coaching..) is egyfajta szolgáltatáscsomagként értelmezhetők. Az emberi tőke sajátosságaival számolva pedig minden egyes ilyen fejlesztési folyamat egyedi, éppen ezért a programok megtérülése és a mérhetősége nehézséget jelentenek a szolgáltatás szereplői számára. Ám az ezen folyamatok optimalizálására való törekvések egyre inkább foglalkoztatják a szakembereket, és egyre kézenfoghatóbbá is válnak manapság.

A rendszer – és folyamatszemlélet technikáinak integrálása a fejlesztési folyamatba lehet az egyik kulcs a szolgáltatástervezés során. Ezek már ismerős fogalmakként csenghetnek, azonban az egyedi környezetben zajló humánfejlesztésben új irányzatként definiálhatók. A kérdés pedig, hogy hogyan lesz az új irányzatból paradigmaváltás? Ebben nyújt segítséget a tudásmenedzsment rendszer fejlesztése a tudásdiffúzió támogató folyamatainak kialakításával. Nézzük meg közelebbről is a kérdéskört: hogyan emelhetjük a fejlesztési tevékenységeink szintjét?

  • stratégiai harmonizáció
  • KPI-ok kialakítása

A szervezetek a folyamatos változás közepette a stabilitásra törekednek, vagy épp a jobb eredmények elérésére. Ebben elengedhetetlen eszköz a tudatosítás. A Civil Centrum Közhasznú Alapítvány fejlesztés csomagjának modellezésében megismerhettük, hogy az elvárt eredményekből kiindulva tudjuk KPI-okhoz kötni a célokat. Ez alapján érdemes az outputalapú tervezés elméletét alkalmazni a szolgáltatás tervezés során. A teljes folyamat-integráción belül pedig a tudással való rendeltetésszerű használttal biztosíthatjuk a minőségre szóló garanciát.

További elméletek, amelyek segítik a szolgáltatásfejlesztést:

  • Global 8D és a 8 problémamegoldó diszciplína
  • Hálózatelemzés és a tudásdiffúzió folyamatának hálózati vizsgálata

Ezúton is köszönjük Gergőnek az érdekes és gondolatébresztő előadását. 2020. 06. 16-án az utóbbi workshopok tartalmának ívén tovább haladva a ’Tudásmenedzsment az üzleti szolgáltató központokban’ című programmal folytatjuk, az IT Services Hungary esettanulmányát dolgozzuk fel közösen.

Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt keddenként, 16:00-tól!

>>Részletek és regisztráció

 

Címke: folyamatmenedzsmentminőségmenedzsmentprobléma megoldásonline TM workshopesettanulmányTudásbarát szervezetcoachinghatékonyságHRKMKPIminőségparadigmaváltásprojektmenedzsmentszervezetfejlesztésszervezeti kultúraTMtréningtudástudásközösségtudásmenedzsment
Megosztva23Megosztva1Küldés
Előző cikk

Változásvezetés és probléma megoldás: feszültségből energia!

Következő cikk

Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Hasonló bejegyzések

MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája
Szakmai programok

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

Amikor már érezzük a tudás kezelésének zavarát a munkavégzés során, és annak a bizonyos „rendrakás” szükségességét, általában már igazán fájó...

írta Demjén Szimóna
2021. február 19.
36
Tudásmenedzsment – 2021
Szakmai programok

Tudásmenedzsment – 2021

Majd’ 20 éve követjük (sőt egy kicsit irányítjuk is) a tudásmenedzsment (TM) piac történéseit. Az elmúlt években komoly változást tapasztaltunk...

írta Gyulay Tibor
2021. február 18.
17
Következő cikk
Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Eseménynaptár

« 2021. március » loading...
h K s c p s v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

Közelgő események

ked 16

💻 24. online TM workshop

2021. március 16. időpont:16:00 - 17:00
ked 30

💻 25. online TM workshop

2021. március 30. időpont:16:00 - 17:00
ápr 13

💻 26. online TM workshop

2021. április 13. időpont:16:00 - 17:00
ápr 27

💻 27. online TM workshop

2021. április 27. időpont:16:00 - 17:00
máj 11

💻 28. online TM workshop

2021. május 11. időpont:16:00 - 17:00

Továbbiak…

Ajánlott cikkek

  • Nyári tréningünk élménybeszámolója 2019. október 08.
  • Van jövője a magyar focinak? 2020. január 14.
  • Hogyan fogott az eNET a tudásmenedzsmenthez? 2020. január 09.
  • Tudásmenedzsment – 2019-es év összefoglalója 2019. december 18.

Iratkozz fel hírlevelünkre

  • Népszerű
  • Hozzászólások
  • Legfrissebbek
A SECI modell kiterjesztése

A SECI modell kiterjesztése

2018. november 08.
HR kihívások – 2019

HR kihívások – 2019

2019. november 05.
Több, mint 100 ötletet gyűjtöttünk az első online workshopon!

Több, mint 100 ötletet gyűjtöttünk az első online workshopon!

2021. február 18.
Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

3
Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

2

„Pedig olyan egyértelmű a kapcsolat”!

1
MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

2021. február 19.
Tudásmenedzsment – 2021

Tudásmenedzsment – 2021

2021. február 18.
Ti már pályáztatok a Tudásbarát szervezet díjra?

Ti már pályáztatok a Tudásbarát szervezet díjra?

2021. január 06.

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.