2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal TM tartalmak Szakismereti anyag KM and LO blog Stratégiai tervezés

Újévi fogadalmak helyett, értelmes tervezés

2023 legyen a szervezeti tanuló képesség éve!

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2023. július 20.
- Stratégiai tervezés, Tanuló szervezet, Működésünk
0
14
SHARES
68
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Emlékszel még, hogy mit fogadtál meg Magadnak (vagy ígértél másoknak) 2021. év végén? 2022-re? Levontad a tanulságokat? Szeretnéd, ha a 2023-as évben nagyobb százalékban valósulnának meg a vágyaid?

Egy egyszerű technikát ajánlunk, ami segíthet a reálisabb célkitűzésben. Mi elvégeztük ezt a gyakorlatot, az eredményét nagyvonalakban meg is osztjuk írásunkban.

A tanulságokon alapuló jövő tervezés lépései

Mindenképpen írásban javasoljuk elvégezni az alábbi egyszerű (tényleg?) feladatot:

  1. Milyen sikereket könyvelhettünk el 2022-ben? (Mi ment jól, mire vagyunk büszkék?)
  2. Mi nem ment jól a múlt évben (Kudarcok, javítandók, fejlesztendők)?
  3. Mit tanultunk 2022-ből? (Sikerek, kudarcok tanulságai)
  4. Terveink 2023-ra (Mit folytatunk, mit fogunk másképpen csinálni? Milyen új dolgokat fogunk kipróbálni?)

A KM EXPERT mérlege és terveink

1.      Sikereink 2022-ben

  • Komoly (rész)sikerek az ügyfélprojektjeinkben (sikeres TM alapképzések, Tanuló szervezeti átalakulás koncepciójának kidolgozása, tudástérképezés…)
  • Sokszínű ügyfélkör (nagy bank, gyártó vállalat, állami hivatal, KKV)
  • Beindult a CKO Academy (az első Magyar Tudásmenedzser Akadémia).
  • Szakértő csapatunk és stratégiai partner hálózatunk jelentősen bővült, erősödött.
  • Jelentős szakmai felismerésekkel gazdagodtunk
    • A VUCA világ kihívásaira a legjobb válasz a szervezeti tanuló képesség fejlesztése, a tanuló szervezeti átalakulás! A TM ennek a legjobb eszköze.
    • A KKV-k is felismerték a tudás és tudásgazdálkodás jelentőségét, hasznát.

2.      Fejlesztendő területek

  • A nyitott szakmai műhelyeink szervezése esetlegessé vált, nem reagáltunk kellő rugalmassággal a Covid utáni helyzetre.
  • A CKO Academy záró konferenciájára nem tudtunk a színvonalhoz méltó számú érdeklődőt mozgósítani.
  • A tanuló szervezet témájában indított blog sorozatunk rapszodikus volt (főleg az írások megjelenésének ütemezésében).
  • Megakadtak ügyfél projektjeink, amit könnyen ráfoghattunk a válsághelyzetre, de érezzük saját felelősségünket is.

3.      Tanulságaink 2022-ből

  • A projektek tervezésénél jobban fel kell készülni a környezeti kockázatokra (válság, Covid, piaci változások…). Tudatosítani kell, hogy a tanuló szervezeti átalakulásnak és a TM eszközök használatának éppen a legnehezebb helyzetekben van létjogosultsága.
  • Jobban kell ügyelni a szakmai szempontok és az ügyfél igényei közötti egyensúly tartására (nem mehetnek egymás rovására).
  • CKO Academy
    • A tanulás legintenzívebb módja a konkrét akciók megvalósításának támogatása (a tanultak azonnali alkalmazása, gyors reagálás a felmerülő tudásigényekre).
    • Érdemes kísérletezni, de a tanulságokat a lehető leggyorsabban be kell építeni a programba.
    • Az értő, elkötelezett vezetői támogatás kulcstényező a TM és tanuló szervezeti projektek sikerében, ehhez szükség van a vezetők felkészítésére.
  • A „Suszter cipője nem lehet lyukas!” a legkeményebb időszakban is kell időt, energiát fordítanunk a saját tudásunk és működésünk fejlesztésére!

4.      Terveink 2023-ra

  • A tanulságok beépítésével megszervezzük a CKO Academy 002-2023-as csoportját.
  • Felső- és középvezetők számára meghirdetjük a „Tanuló szervezetek vezetése” kurzusunkat
  • Felújítjuk a „Személyes idő- és tudásgazdálkodás” tréninget.
  • Blog sorozatunk tartalmában a praktikum irányába mozdulunk (mikró learning, azonnal használható tippek…)
  • Tudásmegosztó műhelyeinket hibrid formában szervezzük, és időben közzé tesszük a tervezett témák (mentoring, szervezeti tanulás, e-learning platformok, mastermind csoportok, esettanulmányok…) ütemezését.
  • Komplex megoldásokat dolgozunk ki a TM különböző területein; onboarding, mentoring, tudásvesztés kockázatának kezelése…
  • Tovább dolgozunk a KKV-kat célzó „Tudásalapú működésfejlesztés” elnevezésű programunkon.
  • Tovább dolgozunk saját tanuló szervezeti fejlesztésünkön
    • Tudásbázisunk fejlesztése
    • Csapatunk bővítése, tudásfejlesztés
    • Új tanácsadási és tréning termékek fejlesztése
    • Minta értékű ügyfélprojektek megvalósítása (ami alkalmas a standardizálásra, tehát az ügyfél igényeit kicsivel meghaladja)
    • saját működésünk fejlesztése (pl. menedzsment és tanácsadói szerepek szétválasztása)

Reméljük, kedvet kaptál a bemutatott módszer bevetésére, és a saját példánk segített abban, hogy könnyebben alkalmazd saját szervezetedre.

Tartalmi tippeket, természetesen nem tudunk adni, de abban bízunk, hogy valahol Nálatok is megjelenik a tanuló szervezeti átalakulás szándéka, terve.

A mérleg és terv készítéshez kívánunk erőt, kitartást, a megvalósításhoz pedig sok sikert!

Gyulay Tibor
szervezetfejlesztő, TM szakértő

Címke: tanulságafter action reviewévtervezésstratégiai tervezésCKO Academytanuló szervezetkiemeltIdő- és tudásgazdálkodásKKVvezetőképzés

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Működésünk

Ideje léptéket váltani!

Februárban előadást tartottunk a Magyar Business „Nemzetközi Skálázás Konferencia 2024” elnevezésű online programján. Az esemény fókuszába a léptékváltás és...

írta Gyulay Tibor
2025. augusztus 04.
114
szerkesztés
CKO ACADEMY

Egyedülálló képzések bemutatója

Szeretettel várunk április 26-án (szerdán) 16 órától a KM EXPERT tudásmenedzsment (TM) és tanuló szervezeti képzéseinek bemutatóján. Miért különleges a...

írta Gyulay Tibor
2023. július 20.
76

érettség modell CoP félreértés ingyenes gondolatkísérlet HR kockázat digitális tartalom eLearning inkubátor generációs problémák helyzetkép Idő- és tudásgazdálkodás Bencsik Andrea inkubáció gamification i ember-gép HR informatika egészség CE jelölés Horváth Ervin benchmarking exit interjú első generáció Egyetem Felsőoktatás bizalom érzelmi intelligencia előadás coaching aging workforce felmérés expert debriefing Confluence Ipar 4.0 hírlevél dr. Németh Balázs hatékonyság CRM gáspár attila intelligens tőke Gyulay Tibor 45+ CKO eLeraning felső vezető Bay Zoltán balogh edmond Fligby dell EQ időgazdálkodás bizalmatlanság e-learning GINOP 1.3.2-2015 IAEA CMM Clive Bright EFQM

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.