2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Tudásbarát szervezeti kultúra

Prof. dr. habil Bencsik Andrea írta Prof. dr. habil Bencsik Andrea
2015. április 09.
- Korábbi cikkek
0
13
SHARES
62
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Szemelvények Bencsik Andrea A tudásmenedzsment elméletben és gyakorlatban című könyvéből – I.

Bencsik Andrea hamarosan megjelenő könyvéből szemezgetünk. Az első kiválasztott rész a tudáskultúrával foglalkozik. (Könyvajánlók elérhetősége) beharangozó

Ha a szervezetben a tudásmenedzsment szempontjából nem a megfelelő kultúra honos, akkor az ott dolgozók negatívan állhatnak hozzá az egyes tudásmenedzsment folyamatokhoz. Ez leginkább a tudásmegosztást érinti, amely kulcsfontosságú tevékenység kell, hogy legyen.

Ha a dolgozók úgy érzik, nem támogatják őket a tudásmegosztásában, akkor értékes tacit tudásukat megtartják, és ha távoznak a vállalattól, magukkal is viszik.

Greengard szerint (1998) három kulturális probléma akadályozhatja a tudásmenedzsment gyakorlatát:

A tudás hatalom. Ez abban nyilvánul meg, hogy a dolgozók nem akarjak megosztani tudásukat (ami megnyilvánulhat egy jó ötlet formájában is), mivel úgy gondolják, hogy csak így tudjak helyüket a szervezetben biztosítani vagy így tudnak majd a jövőben előre lépni a ranglétrán.

A dolgozok óvatosak más tudásával kapcsolatban, mivel ha mások ötleteit használjak, vagy másoktól kérnek segítséget, az úgy tűnhet rajuk nézve, hogy ők kevesebb tudással rendelkeznek, es ezáltal kevésbe retekesek.

Az emberek szeretnek a szakértő szerepében tetszelegni, ezért inkább nem működnek együtt másokkal.

 

 

Ahhoz, hogy ezek a negatív viselkedési minták megszűnjenek, három dologra kell odafigyelni, a vállalati kultúra alakítása során:

– Bizalom ezt úgy is felfoghatjuk, mint a vállalat éltető erejét. Az emberek akkor tudnak hatékonyan együtt dolgozni, ha megbíznak egymásban. A bizalom nyugodt légkört tud teremteni, amely elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez.

– Nyílt kommunikáció. Ez növelni tudja, a bizalmat a dolgozok között, és mintegy természetes módon kialakítja az együttműködés igényét.

– Gyors tanulás. Szinten növeli a bizalmat es a kompetenciát, valamint élveze tudásmegosztás igényéhez.

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
209
szerkesztés
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
110

expert debriefing EQ Horváth Ervin EFQM informatika dr. Németh Balázs CMM felső vezető Bencsik Andrea HR benchmarking CKO félreértés gamification időgazdálkodás exit interjú Ipar 4.0 gondolatkísérlet hírlevél intelligens tőke inkubátor HR kockázat Idő- és tudásgazdálkodás gáspár attila GINOP 1.3.2-2015 45+ Confluence előadás Gyulay Tibor eLeraning ember-gép bizalmatlanság felmérés Bay Zoltán Egyetem Fligby CRM CE jelölés első generáció bizalom coaching Clive Bright inkubáció aging workforce dell i hatékonyság e-learning érettség modell digitális tartalom ingyenes eLearning Felsőoktatás generációs problémák érzelmi intelligencia egészség helyzetkép CoP IAEA balogh edmond

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.