2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Esettanulmány egy agilis transzformációt célzó tanulási rendszer kiépítéséről

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop
0
48
SHARES
228
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Miért fordulnak az emberek az ügyfélszolgálatokhoz, a call centerekhez? Hát mi másért, ha nem a tudásért! „Innentől kezdve nem kérdés, hogy a válaszok megadása egy tudásmenedzsment feladat.” – vallja vezető tudásmenedzsment szakértőnk, Gyulay Tibor. Hogyan is néz ki a tanulás egy call centerben: egészen onnan, hogy egy probléma megfogalmazódik, majd kialakítjuk a megoldáshoz szükséges tudást, azon túl, hogy a munkatársakat képessé tesszük a tudás befogadására, átadására és ekképp a megfelelő információkkal látjuk el az ügyfelet. A június 16-ai online TM workshopon az aktuálisan működő IT Services Hungary esettanulmányával ismerkedhettünk meg, amelynek fókuszában az agilis transzformációt célzó tanulási rendszer kiépítése áll. Karfner Judit, ITSH Global Head of Digital Learning Hub, mutatta be tudásközösségünknek, hogyan tervezték meg, vezették be és valósították meg az elmúlt hónapokban ezt az új tanulási rendszert.

“Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az, ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők.” – Senge, 1998, 5. oldal

 

A gamification szerepe a szervezeti tanulásban

Egy nagyvállalatban zajló átalakulás komplex feladat. A szervezeti tanulás tömeget érint ebben az esetben, így a tanulás hatékonysága és eredményessége kulcskérdés az átállás során. A digitális oktatás lehet például egy jó eszköz a nagy résztvevői kör elérésére, azonban a számos előnye mellett (pl. ismétlődő tartalmak könnyű előhívása, idő és térbeli korlátok leküzdése) nehézségeket is hordoz a digitális tér. A tanulási rendszer kiépítésének e tekintetében egyik legégetőbb kérdésköre a széleskörű sikeres tanulás érekében tett bevonás és az ösztönzés. A játékosított tanulás az eredményes tanulást, mint örömteli élményként valósítja meg pl. tesztekkel, szimulációkkal, vetélkedőkkel. Az eltérő tanulási stílusokkal rendelkezők is megtalálhatják a maguk hasznát ebben a módszertanban, hiszen ez a folyamatvezérelt tanulás az érzelmekre, az örömszerzésre fókuszál. A ’játszva tanulunk’ mottó nem minden tudástartalom elsajátításában válik eredményessé, azonban nézzünk meg közelebbről egy jó gyakorlatot az ITSH példáján keresztül.

Hogyan építette ki az IT Service Hungary az új, játékosított tanulási rendszerét?

Az új tanulási rendszer bevezetésére egy dedikált csapat jött létre, a projekttagok között tanulás tervező szakértők és grafikusok is szerepelnek.  A projekt első szakasza a kb. 2 hónapos tervezéssel kezdődött. A tanulást támogató platformot az online térbe ültették, amelyben egy learning management program nyújt segítséget. A rendszer a kereteket nyújtja, többek között segíti a leckék nyomon követését, a résztvevői statisztikák kimutatását. A csapat, a szervezet agilis tanácsadóival együtt alakította ki a tudástartalmakat, amelyek az agilis módszertan elsajátítását célozzák meg. Ezekkel a tartalmakkal töltötték fel a programot. Ekkora már az agilis átalakulás már erős lábakat vetett a szervezetben, ennek megerősítését tűzték ki célul, s így kampányt indítottak a szervezetben a tanulás serkentése érdekében. Hogyan is néz ki a program? Egy szimulációs játékot képzeljünk magunk elé, amelyet a digitális térben érünk el. A játékban egy projektteam működését kísérik végig a tanulók, és kvíz jellegű kérdésekkel erősítik meg a tanulást. „Egyfajta játékos, pozitív versengés alakult ki a résztvevők között, amely motiválóan kezdett el hatni a munkatársak között.” – meséli Judit. A játék során jelvények gyűjtésével követhető nyomon a teljesítmény, a nyilvános eredménytáblán pedig a legjobban teljesítők láthatók. A csapat több motivátort is bevetett a bevonás érdekében, mint pl. tárgyi nyeremények kisorsolásával ösztönözték a kitartó tanulást. Egy szakmai fórumot is vezetnek a tudástartalmak során felmerülő kérdések kapcsán, amelyet az agilis szakértők támogatnak. A tanulási rendszer kidolgozása elsősorban a résztvevői kör számának függvényében vett költségeken alapszik, és egyik sikertényező a folyamatban a vezetői támogatás. Az első körös részvételi adatok az elmúlt hetekben érkeztek, és a megtérülési ráták pozitív várakozásokat sejtetnek.

A szervezeti tanulás a tudásmenedzsment rendszerében

 Az ITSH esettanulmány jól szemlélteti, hogy a tudásmenedzsment rendszerének (folyamatok, technológia, emberek – környezet, kultúra, stratégia) egyik alapköve a szervezeti tanulás, amely közvetlen hatással bír a teljesítményre. Ennek támogatására az aktuálisan jelentkező igényeket segítő tanulási rendszerek kidolgozásával kell tudnia válaszolni a szervezetnek. Az egyéni tanulás feltétele a szervezeti tanulásnak, azonban előbbiek összessége még nem egyenlő a szervezeti tanulással. (Argyris – Schön, 1978) “A szervezeti tanulás az a folyamat, melyek eredményeként a szervezetben tudás jön létre, ez a tudás elterjesztésre kerül a szervezetben, az beépül a szervezetbe (a szervezeti memóriába) és rögzül, ezáltal a döntésekhez és a konkrét akciók megvalósításához tartósan elérhetővé és felhasználhatóvá válik más szervezeti tagoknak és egységeknek is.” (Bakacsi, 2015, 311. oldal)

 

Argyris, C. - Schön, D. A. (1978): Organizational Learning. Addison - Wesley, MA

Bakacsi, Gy. (2015): A szervezeti magatartás alapjai. Alaptankönyv bachelor hallgatók számára. Semmelweis Kiadó, Budapest

Senge, P. M. (1998): Az 5. alapelv. HVG Kiadó, Budapest
Címke: agilisagilitásszervezeti átalakulásszervezeti transzformációtanulási rendszerdigitális oktatásonline tanulásszakértői fórumonline TM workshopfórumesettanulmánytudásmenedzsment szakértődigitálisgamificationGyulay TiborhatékonyságKMMIoktatásösztönzésszervezeti tanulásTMtudástudásközösségtudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Online workshop: Miért nem osztjuk meg, amit tudunk?
TM workshop

Miért nem osztjuk meg, amit tudunk?

Miért nem osztjuk meg, amit tudunk? Élményalapú online workshop a tudásmegosztás gátjairól Te is érezted már, hogy lenne...

írta Szabó Márton
2025. szeptember 01.
159
szerkesztés
CKO ACADEMY

Szükséged van egy emberre, aki a tudást eredményes működéssé alakítja

Tudod, mi az egyik legköltségesebb, mégis legkevésbé számon kért dolog a cégedben? Az, amikor valaki tud valamit, de más...

írta Szabó Márton
2025. augusztus 01.
55

hírlevél digitális tartalom inkubátor CRM HR CMM coaching Horváth Ervin félreértés ember-gép eLeraning HR kockázat GINOP 1.3.2-2015 informatika ingyenes Bencsik Andrea i gáspár attila aging workforce EQ intelligens tőke exit interjú Egyetem CKO IAEA 45+ dell EFQM felmérés inkubáció CE jelölés Bay Zoltán Felsőoktatás hatékonyság érettség modell dr. Németh Balázs gamification bizalom előadás balogh edmond bizalmatlanság generációs problémák benchmarking egészség e-learning érzelmi intelligencia felső vezető Clive Bright CoP expert debriefing időgazdálkodás Confluence gondolatkísérlet helyzetkép Fligby Gyulay Tibor eLearning Ipar 4.0 első generáció Idő- és tudásgazdálkodás

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.