2025. november 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Szakértők az e-learningről

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2018. november 01.
- Korábbi cikkek
0
49
SHARES
231
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben
Műhely előzetes (november 8.)

e-learning szakértőkHárom olyan szakértőt sikerült megnyerni az E-learning a nagyok és kicsik gyakorlatában című TM Műhelyünkre, akik más-más szempontból közelítik meg a témát. Klötz Ferenc 2001 óta foglalkozik hivatásszerűen az e-learninggel, Baracsi Ferenc a vállalatirányítási, ügyviteli rendszerek szakértőjeként fejlesztett automatizált képzési rendszert. Kerék László nagyvállalati oktatási vezetőként alkalmazza ezt a módszertant.

Miről fognak beszélni a november 8-i műhelyen?

 

Az előkészítés során az alábbi levelet kaptam Klötzl Ferenctől (Apertus Noonprofit Kft.):

Szia Tibor,

Linkedin_profilkep_KlotzlFerenc Az alábbi gondolataim vannak a TM és e-learning kapcsolata témával. És ha vezetőim megengedik, akkor bemutatnám az éppen fejlesztés alatt álló kompetencia és egyéb rendszerünket, amely nagyon szépen bemutatja, hogy valójában a TM és az e-learning (egész pontosan a képzés) nem elválasztható egymástól, sőt már-már ugyanazt jelenti.

 Szóval a tudásmenedzsment és az e-learning kapcsolata, viszonya: 

Az e-learning a 2000-es évek elején még önálló életet élt a szervezetek többségében. Induló ágazatként leginkább a képzés-fejlesztés területhez tartozott, vagy sok esetben teljesen önálló próbálkozásként jelentkezett a vállalatok életében, sokszor alulról szerveződő módon. Nem kötöttük még a tudásmenedzsmenthez.

 Az eltelt 18-20 év sok fejlődést hozott az e-learning területén. Kialakultak olyan újszerű tanulás módszertanok, amelyek már kifejezetten figyelembe vették az adott médium sajátosságait. Jöttek a munkába az új generációk, akik újfajta igényekkel lepték meg a képzéssel foglalkozó szakembereket. Nem utolsó sorban átéltünk egy válságot, ahol a költségek csökkentése első számú szempont volt.

 Ma pedig a tartalom alapú e-learning fejlesztésekről kezdünk átállni a kompetencia alapú fejlesztésekre. Ez a váltás sokkal szorosabb kapcsolatot eredményez a tudásmenedzsment és az e-learning között. Ma már nem az van az előtérben, hogy mit kell megtanuljon a tanuló, hanem a cél az, hogy mit kell tudjon elvégezni a tanuló a munkahelyén. Ahhoz, hogy erre a kihívásra sikeres képzési programot tudjunk fejleszteni, alaposan fel kell mérni a szervezetben meglévő tevékenységeket, és az elvégzésükhöz szükséges tudást, illetve kompetenciát. 

 Mi ez, ha nem tudásmenedzsment tevékenység. Állítom, hogy azok a szervezetek, akik foglalkoznak a szervezeti kompetenciáik fejlesztésével, valójában komplex tudásmenedzsment feladatokat végeznek. Szükséges előállítaniuk a saját kompetencia mátrixukat, a hozzá tartozó mérési rendszerrel. Hiszen, csak így tudják megmondani, hogy az egyes munkavállalóknak valójában milyen képzése lesz szüksége (akár egyénenként is, testre szabottan). Ha ezt felismerik és elkezdik a feltáró-fejlesztő munkát, máris egy óriási szervezeti TM felmérést végeznek, melynek során bevezetik az egyes tudásmenedzsment akciókat és kiépítik a saját, szervezetükre szabott TM rendszerüket. Anélkül, hogy ezt észrevették volna.

 Előadásomban bemutatok egy olyan kompetencia rendszert, a kapcsolódó mérési rendszerrel és személyes tanulási portállal együtt, amely az ország legnagyobb munkavállalói bázisával rendelkező szervezeténél kerül bevezetésre (folyamatosan), mely bemutatja, hogy az e-learning (valamint a többi kapcsolódó tanulási forma) szorosan kapcsolódik a TM-hez és egyetlen egységet alkot. Az, hogy ezt most pontosan minek is nevezzük, lényegében teljesen mindegy.”

 

Baracsi Ferenc (TR-Soft 2000) az alábbiakat tervezi:

Baracsi FererncÉn hogy látom a vállalati e-learning rendszereket: Automatizát folyamat

Ezeket a folyamatokat kell támogatni:

  • betanulás
  • Környezeti elvárásoknak megfelelő újabb tudás,
  • Átképzés másik pozícióra (ez Lehet kiegészítő képzés is, hogy helyettesíteni tudjon)
  • Szinten tartás, folyamatos ismétlés, mert enélkül halványul a tudás.

Mitől lesz automatizált a képzés?

  • A beállítás után kézi beavatkozás nélkül végzi a dolgát.
  • A kezelő dolga a változó igények beállítása és a továbbfejlesztés, ellenőrzés

A folyamat akkor szabályozható, ha közben mérünk is. Nagyon fontos a tudás folyamatos mérése és a visszacsatolás.

Saját példák:

Milyen módon közelítettük meg a feladatot?
Apróbb trükkök, amik egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a bevezetéssel járó munkát.
Milyen eredményeket értünk el, hol tartunk most?

Kerék Lászlóval (OTP Bank senior menedzser) abban maradtunk, hogy

Kerék LászlóElmondja, hogy a nagyvállalati tudásátadási rendszerben hol a helye az e-learningnek, és bemutatja azt a 2 e-learning tananyagukat, amik nemzetközi elismerésben is részesültek.

 

Részvevők közötti tudásmegosztás

Természetesen, most is sokat várunk a részvevők közötti tapasztalatcserétól.

Már előzetes is érkezetek kérdések, mint pl.

 „Ha valamiben sokéves tapasztalatom van, az az elkészített eLearning tananyagok technikai átvétele, a készítők támogatása, a tartalmak megosztása országos és nemzetközi szinten, valamint tudástár szoftverek írása. Annyi kiegészítéssel, hogy nem céges tananyagokkal, hanem köznevelés és felsőoktatás szinten.

Sulinet Digitális Tudasbazis http://tudasbazis.sulinet.hu/hu
Tankönyvtár https://www.tankonyvtar.hu/hu
Nemzetközi: http://info.melt-project.eu http://aspect-project.org

 Kíváncsi vagyok, hogy ez céges környezetben hogyan működik. Vagy működik-e egyáltalán? Nem drága-e eszméletlenül? Mennyire felkészültek a tartalom készítők? (Vagy csak nekem volt nehéz dolgom velük, de mi 2004 és 2014 között sokat küzdöttünk. Persze ebből megint nagyon sok dolog nem publikus:( )

 Üdv, János

 

Ingyenes programunkon még tudunk fogadni néhány érdeklődőt.
Részletek és regisztráció: http://kmexpert.hu/esemenyek/e-learning-a-nagyok-es-kicsik-gyakorlataban/

 

Várunk szeretettel:
Gyulay Tibor házigazda

Címke: e-learningeLeraningképzésképzésfejlesztéstudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
209
szerkesztés
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
110

félreértés HR kockázat hírlevél Bencsik Andrea e-learning HR generációs problémák CRM érzelmi intelligencia Ipar 4.0 i Clive Bright 45+ intelligens tőke felső vezető Fligby coaching EFQM balogh edmond CE jelölés gondolatkísérlet gamification EQ hatékonyság CMM expert debriefing benchmarking dell bizalom ember-gép időgazdálkodás ingyenes Bay Zoltán helyzetkép érettség modell egészség exit interjú IAEA első generáció előadás Confluence eLearning Horváth Ervin inkubáció eLeraning informatika Felsőoktatás CKO gáspár attila bizalmatlanság felmérés inkubátor Idő- és tudásgazdálkodás digitális tartalom Egyetem CoP aging workforce dr. Németh Balázs GINOP 1.3.2-2015 Gyulay Tibor

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.