Tudod, mi az egyik legköltségesebb, mégis legkevésbé számon kért dolog a cégedben?
Az, amikor valaki tud valamit, de más már nem fogja. Mert nem mer rákérdezni, vagy nem is tud róla, hogy kérdeznie kellene.

Közben meg futnak a projektek, forognak az emberek, haladtok az “agilitással” meg a “transzformációval”, csak épp az a csendes tudás nem kerül át sehova. És tudod, mi történik egy év múlva?
Igen, hosszas gondolkodás nyomán megint kitaláljátok azt, amit egyszer már nagyon jól kitaláltatok. Csak épp újra feltaláljátok a melegvizet.

Nem csak egy SharePoint kell. Egy ember kell.

A legtöbb cég, ha kimondja: “Nálunk nincs rendben a tudásmegosztás”, azonnal egy új mappastruktúrában vagy egy drága rendszerben kezd el gondolkodni.
Tudod, mi az, ami valóban változtatni tud egy cégen?
Ha van valaki, aki észreveszi a kihulló tudásokat. Aki nem nyugszik bele, hogy a jó gyakorlatokat mindig újra ki kell találni. Aki hidat képez régi és új kollégák, csapatok, területek között.

Valaki, akinek ez a dolga. Egy tudásmenedzser. Egy proaktív munkatárs, aki nem csak feladatokat lát, hanem a szervezeti tudás növelésének lehetőségét.

Ez a szerepkör a tudásmenedzser, aki…

  • …frázisok helyett cselekszik.
    Aki nem elégszik meg azzal, hogy „nálunk fontos a tudásmegosztás”. Aki nem csak PowerPointban kommunikálja a tanulás fontosságát, hanem újragondol folyamatokat, új összekötéseket épít emberek és tudáselemek között, és nem fél belenyúlni a napi működésbe.
  • …nem engedi ki az ajtón a tudást.
    Mert tudja, hogy a céged nem akkor veszít tudást, amikor valaki elmegy, hanem amikor hagyjátok, hogy hónapokon át ne rögzítse senki, amit csinál. A tudásmenedzser jóval hamarabb, a kilépő interjúk előtt kapcsol.
  • …termelőre fogja a tudástőkét.
    Nem csak védi, hanem működésbe állítja a már meglévő tudást. Úgy teszi láthatóvá és elérhetővé, hogy az napi döntésekhez, fejlesztésekhez, ügyfélelégedettséghez vezet. Nem lexikont szerkeszt, hanem forgalomba hozza azokat a tudáselemeket, amik már ott vannak a szervezetben – csak épp porosodnak.
  • …intelligens tanuló szervezetet épít.
    Ahol az emberi tapasztalat és a mesterséges intelligencia nem egymás helyettesítői, hanem partnerek: együtt dolgoznak azon, hogy egyre kevesebb tudás vesszen el, és egyre több jusson el a megfelelő helyre. Nem statikus tudástárakat épít, hanem tanulási folyamatokat, amelyek képesek reagálni a környezet változásaira. A tudásmenedzser ebben nem adminisztrátor, hanem katalizátor: összeköti azokat, akik tanulni akarnak – azokkal, akiknek tanulniuk kell.

Lehet, hogy pont te vagy az

Lehet, hogy már most is te vagy az, akit mindig megtalálnak kérdésekkel. Aki „összerántja a tudást” és tudja, melyik kérdéssel kit érdemes keresni házon belül. Aki összefüggéseket lát ott is, ahol más csak fájlrendszert.
Vagy aki érzi, hogy lenne mit rendbe tenni, de nincs rá sem idő, sem közös szemlélet, sem rendszer.

Jó hírünk van: mindez tanulható.

A CKO Academy nem egy újabb elméleti képzés.
Ez egy 7 hónapos, saját projektre épülő tanulási út – ahol olyan emberek vesznek körül, akik hasonló kérdéseket feszegetnek. Akik belülről szeretnék a szervezetüket tudatosabbá tenni.
Nem elégszünk meg a szavakkal: közös elméleti alapokon, saját szervezeti projekten dolgozunk, tanulócsoportban visszajelzünk, és jó gyakorlatokat osztunk meg egymással.

Nem csak képzünk – együtt csináljuk.
A CKO Academy nem egy klasszikus képzés.

Nem arról szól, hogy meghallgatsz pár előadást, majd visszamész a céghez és egyedül próbálsz kezdeni valamit a hallottakkal.

Nálunk a tanulás három pilléren áll: képzés, szervezeti projekt és tanácsadás. Egyszerre dolgozunk a személyes fejlődéseden, a szervezeti tudásmenedzsment projekteden és közben melletted maradunk, hogy visszakérdezzünk és segítsünk neked, ha kell. Ezt a hármas csomagot nemigen kapod meg máshol.

Miért most érdemes belevágni?

Fordítsuk meg! Arra van időtök, hogy

  • 2x annyit fordítsatok egy új munkatárs onboardingjára?
  • javítgassátok a nem tudásból adódó hibákat?
  • újratermeljétek az elveszett tudást?

Az nem drága, hogy elveszítesz ügyfelet a rossz kiszolgálás miatt?

Valóban időt, energiát és pénzt kell fektetni a tudásba – de gondolj csak bele: mennyibe kerül, ha újra és újra elölről kell kezdeni valamit, mert nincs dokumentált tudás, vagy elment a kulcsember? A tudásba való invesztálás nem költség, hanem a szervezeti felejtés költségeinek megelőzése.
A „majd” egyre kevésbé fér bele. A gyorsan változó világban azok maradnak versenyben, akik ma lépnek, miközben mások még a tökéletes pillanatra várnak. Aki most nem fog hozzá a tudás megragadásához, annak hamarosan már nem lesz mit megragadnia.