2021. március 07.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Kezdőlap Szakmai programok

Változásvezetés és probléma megoldás: feszültségből energia!

„A hosszútávú terveink között szerepel a tudatosítás.”

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, Szakismereti anyag
0

„Semmi sem állandó, csak a változás maga.” A 10. online TM workshopon Turba Attila tartott nekünk előadást a változásmenedzsment kapcsán a probléma megoldásról, amikor is arra kerestük a választ, hogy hogyan dolgozzunk a változási folyamatban megjelenő zavarokkal, feszültségekkel olyan módon, hogy az a rendszer fejlődését szolgálja, és a közös tudás bővülését segítse elő?

Az emberi tőke 3 pillérének együttes jelenléte megkülönbözteti a legtöbb vállalati erőforrástól, ezek a tudás, a kompetencia és a tanulás tényezői. A tudás relatív, értéke annál magasabb, minél specifikusabb, elérhetősége korlátozott. (Boda, 2008; Bakacsi, 2015; Karoliny – Poór, 2017)

  1. Humán tőke előny (Human Capital) az egyének kimagasló szellemi, érzelmi és/vagy fizikai teljesítményével érhető el. A humán tőke hordozói lehetnek kulcsemberek, szakértők, vezetők. HC elemek a tudás, tapasztalat, gyakorlat, kapcsolatok, képességek, kompetenciák.
  2. A társas tőke előny (Social Capital) a szervezeti viszonyok, folyamatok kialakítása (pl. csoportmunka) révén szerezhető meg. SC elemek a motiváció, teljesítmény, elkötelezettség, együttműködés, bizalom.

Nem elég a kiváló egyén felvétele és megtartása, a bennük rejlő potenciál érvényesülésére a humán és a társas tőke előnyökre együttes módon kell tudnia reagálnia a emberi erőforrás menedzsmentnek, a szervezetnek.

Folyamatos változás övezi körül a szervezetek életét. Különböző ingerek érik a vállalkozásokat, a szervezet egy-egy felmerülő probléma megoldásával pedig a működésének stabilizálására, fejlesztésére törekszik. Ezeket a nehézségeket a szervezethez kapcsolódó stakeholderek másképp élik meg. Ha most csak a munkatársakra is koncentrálunk, már ebben az összetett közösségben is rengeteg eltérő megélésről beszélhetünk: van, aki csupán hallomásból tud egy problémáról; de van, aki az egészet nem is észleli; van, akinek ez a probléma akár a mindennapi munkavégzését akadályozza; van, aki kritikus tudással rendelkezik az adott problémáról; van, akinek célzott eszközei vannak a probléma megoldásához; van, aki elsőként jelentkezik, magas a motivációja az együttműködésre; vagy van, aki lázad, az erős belső feszültsége pedig gátolja az egész probléma megoldását… A szituáció azonban adott, egyfajta változási ciklusban dolgozunk éppen, a hatékony megoldás érdekében pedig a változási folyamatban játszódó zavarokat és feszültségeket tudatosítani és kezelni szükséges. Az emberi erőforrás sajátosságát nem hagyhatjuk figyelmen kívül a folyamatban: hasznosítsuk a tanulásra való képességünket, az együttműködési hajlandóságunkat.

Attila bevezetett bennünket a családi vállalkozásukban alkalmazott probléma megoldási modellbe. A modell egyes lépéseit tehát egy valós, gyártó környezetből vett vállalati példán végig vezetve ismerhettük meg.  Elsősorban a változási folyamatokat kísérő zavarokkal foglalkoztunk, valamint azzal, hogyan fejleszthető a probléma megoldás folyamata, hogyan használjuk fel a gerjedő feszültséget a hasznunkra, s így energiává a megoldás során. A szervezeti esetnek köszönhetően jött az elhatározás a cégnél: „A hosszútávú terveink között szerepel a tudatosítás.” Ezt a célkitűzést pedig egyrészt a probléma megoldásban alkalmazott, az alábbi 15 elem által érik el:

  1. Változás
  2. Érzelmi megterhelődés
  3. Feszültség
  4. Feszültségmegtartási zavarok
  5. Jelzések
  6. Jelzések észlelése
  7. A folyamat megállítása
  8. Védett keretek biztosítása az érintetteknek
  9. Objektív helyzetértékelés
  10. Szubjektív elemek láttatása
  11. Érzelmek beazonosítása, láttatása
  12. Érzelmek feldolgozása (opcionális)
  13. Megoldási javaslatok
  14. Újra szerződés
  15. Után követés

 

Sok szeretettel várunk minden régi és új érdeklődőt a következő programon is!

  • 💻 online TM workshop – XI. – Tudásáramlás a szolgáltatásfejlesztésben
  • június 09. kedd, 16:00-17:00
  • online, ZOOM szobában

>>Tovább a részletekhez

Címke: változásmenedzsmentprobléma megoldásérzelmekhatékonyonline TM workshopZOOMegyüttműködésgyakorlatelkötelezettségbizalomHRKMkompetenciakritikus tudásmotivációtanulásTMtudásmenedzsment
Megosztva7Megosztva1Küldés
Előző cikk

Ötlettől a megoldásig!

Következő cikk

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Hasonló bejegyzések

MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája
Szakmai programok

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

Amikor már érezzük a tudás kezelésének zavarát a munkavégzés során, és annak a bizonyos „rendrakás” szükségességét, általában már igazán fájó...

írta Demjén Szimóna
2021. február 19.
36
Tudásmenedzsment – 2021
Szakmai programok

Tudásmenedzsment – 2021

Majd’ 20 éve követjük (sőt egy kicsit irányítjuk is) a tudásmenedzsment (TM) piac történéseit. Az elmúlt években komoly változást tapasztaltunk...

írta Gyulay Tibor
2021. február 18.
17
Következő cikk

A szolgáltatásfejlesztés tervezését övező elméletek

Eseménynaptár

« 2021. március » loading...
h K s c p s v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

Közelgő események

ked 16

💻 24. online TM workshop

2021. március 16. időpont:16:00 - 17:00
ked 30

💻 25. online TM workshop

2021. március 30. időpont:16:00 - 17:00
ápr 13

💻 26. online TM workshop

2021. április 13. időpont:16:00 - 17:00
ápr 27

💻 27. online TM workshop

2021. április 27. időpont:16:00 - 17:00
máj 11

💻 28. online TM workshop

2021. május 11. időpont:16:00 - 17:00

Továbbiak…

Ajánlott cikkek

  • Nyári tréningünk élménybeszámolója 2019. október 08.
  • Van jövője a magyar focinak? 2020. január 14.
  • Hogyan fogott az eNET a tudásmenedzsmenthez? 2020. január 09.
  • Tudásmenedzsment – 2019-es év összefoglalója 2019. december 18.

Iratkozz fel hírlevelünkre

  • Népszerű
  • Hozzászólások
  • Legfrissebbek
A SECI modell kiterjesztése

A SECI modell kiterjesztése

2018. november 08.
HR kihívások – 2019

HR kihívások – 2019

2019. november 05.
Több, mint 100 ötletet gyűjtöttünk az első online workshopon!

Több, mint 100 ötletet gyűjtöttünk az első online workshopon!

2021. február 18.
Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

Gamification megoldással támogatott tanulás az IT Services Hungary-nál

3
Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

2

„Pedig olyan egyértelmű a kapcsolat”!

1
MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

2021. február 19.
Tudásmenedzsment – 2021

Tudásmenedzsment – 2021

2021. február 18.
Ti már pályáztatok a Tudásbarát szervezet díjra?

Ti már pályáztatok a Tudásbarát szervezet díjra?

2021. január 06.

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.