2023. március 20.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

Változásvezetés és probléma megoldás: feszültségből energia!

„A hosszútávú terveink között szerepel a tudatosítás.”

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop, Szakismereti anyag
0
34
SHARES
159
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

„Semmi sem állandó, csak a változás maga.” A 10. online TM workshopon Turba Attila tartott nekünk előadást a változásmenedzsment kapcsán a probléma megoldásról, amikor is arra kerestük a választ, hogy hogyan dolgozzunk a változási folyamatban megjelenő zavarokkal, feszültségekkel olyan módon, hogy az a rendszer fejlődését szolgálja, és a közös tudás bővülését segítse elő?

Az emberi tőke 3 pillérének együttes jelenléte megkülönbözteti a legtöbb vállalati erőforrástól, ezek a tudás, a kompetencia és a tanulás tényezői. A tudás relatív, értéke annál magasabb, minél specifikusabb, elérhetősége korlátozott. (Boda, 2008; Bakacsi, 2015; Karoliny – Poór, 2017)

  1. Humán tőke előny (Human Capital) az egyének kimagasló szellemi, érzelmi és/vagy fizikai teljesítményével érhető el. A humán tőke hordozói lehetnek kulcsemberek, szakértők, vezetők. HC elemek a tudás, tapasztalat, gyakorlat, kapcsolatok, képességek, kompetenciák.
  2. A társas tőke előny (Social Capital) a szervezeti viszonyok, folyamatok kialakítása (pl. csoportmunka) révén szerezhető meg. SC elemek a motiváció, teljesítmény, elkötelezettség, együttműködés, bizalom.

Nem elég a kiváló egyén felvétele és megtartása, a bennük rejlő potenciál érvényesülésére a humán és a társas tőke előnyökre együttes módon kell tudnia reagálnia a emberi erőforrás menedzsmentnek, a szervezetnek.

Folyamatos változás övezi körül a szervezetek életét. Különböző ingerek érik a vállalkozásokat, a szervezet egy-egy felmerülő probléma megoldásával pedig a működésének stabilizálására, fejlesztésére törekszik. Ezeket a nehézségeket a szervezethez kapcsolódó stakeholderek másképp élik meg. Ha most csak a munkatársakra is koncentrálunk, már ebben az összetett közösségben is rengeteg eltérő megélésről beszélhetünk: van, aki csupán hallomásból tud egy problémáról; de van, aki az egészet nem is észleli; van, akinek ez a probléma akár a mindennapi munkavégzését akadályozza; van, aki kritikus tudással rendelkezik az adott problémáról; van, akinek célzott eszközei vannak a probléma megoldásához; van, aki elsőként jelentkezik, magas a motivációja az együttműködésre; vagy van, aki lázad, az erős belső feszültsége pedig gátolja az egész probléma megoldását… A szituáció azonban adott, egyfajta változási ciklusban dolgozunk éppen, a hatékony megoldás érdekében pedig a változási folyamatban játszódó zavarokat és feszültségeket tudatosítani és kezelni szükséges. Az emberi erőforrás sajátosságát nem hagyhatjuk figyelmen kívül a folyamatban: hasznosítsuk a tanulásra való képességünket, az együttműködési hajlandóságunkat.

Attila bevezetett bennünket a családi vállalkozásukban alkalmazott probléma megoldási modellbe. A modell egyes lépéseit tehát egy valós, gyártó környezetből vett vállalati példán végig vezetve ismerhettük meg.  Elsősorban a változási folyamatokat kísérő zavarokkal foglalkoztunk, valamint azzal, hogyan fejleszthető a probléma megoldás folyamata, hogyan használjuk fel a gerjedő feszültséget a hasznunkra, s így energiává a megoldás során. A szervezeti esetnek köszönhetően jött az elhatározás a cégnél: „A hosszútávú terveink között szerepel a tudatosítás.” Ezt a célkitűzést pedig egyrészt a probléma megoldásban alkalmazott, az alábbi 15 elem által érik el:

  1. Változás
  2. Érzelmi megterhelődés
  3. Feszültség
  4. Feszültségmegtartási zavarok
  5. Jelzések
  6. Jelzések észlelése
  7. A folyamat megállítása
  8. Védett keretek biztosítása az érintetteknek
  9. Objektív helyzetértékelés
  10. Szubjektív elemek láttatása
  11. Érzelmek beazonosítása, láttatása
  12. Érzelmek feldolgozása (opcionális)
  13. Megoldási javaslatok
  14. Újra szerződés
  15. Után követés

 

Sok szeretettel várunk minden régi és új érdeklődőt a következő programon is!

  • 💻 online TM workshop – XI. – Tudásáramlás a szolgáltatásfejlesztésben
  • június 09. kedd, 16:00-17:00
  • online, ZOOM szobában

>>Tovább a részletekhez

Címke: változásmenedzsmentprobléma megoldásérzelmekhatékonyonline TM workshopZOOMegyüttműködésgyakorlatelkötelezettségbizalomHRKMkompetenciakritikus tudásmotivációtanulásTMtudásmenedzsment

Kapcsolódó tartalmak

Jelentkezzetek párban a tudásmenedzsment képzéseinkre!
CKO ACADEMY

Jelentkezzetek párban tudásmenedzsment képzéseinkre!

A sikeres tanuló szervezeti átalakulás feltétele, hogy mind vezetői szintről, mind az operatív végrehajtásban legyen...

írta Szabó Márton
2023. március 20.
0
Halhatatlanná válnak a szervezéstudomány nagyjai
Közérdekű információk

Halhatatlanná válnak a szervezéstudomány nagyjai

10 évig dolgoztam a BME, akkori nevén Ipari Üzemgazdaságtan Tanszékén. Volt szerencsém személyesen találkozni szakmánk olyan személyiségével, mint Ladó László...

írta Gyulay Tibor
2023. március 20.
33

exit interjú benchmarking Ipar 4.0 Bencsik Andrea első generáció CE jelölés CKO gamification CMM informatika félreértés balogh edmond IAEA Idő- és tudásgazdálkodás 45+ EQ HR kockázat CoP helyzetkép eLearning Clive Bright inkubátor generációs problémák Fligby Gyulay Tibor ingyenes Egyetem Confluence dell CRM eLeraning Felsőoktatás Horváth Ervin inkubáció hatékonyság előadás dr. Németh Balázs digitális tartalom i ember-gép bizalmatlanság hírlevél coaching aging workforce egészség felmérés gondolatkísérlet Bay Zoltán HR időgazdálkodás bizalom érzelmi intelligencia intelligens tőke e-learning EFQM érettség modell GINOP 1.3.2-2015 felső vezető gáspár attila expert debriefing

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.