2021. április 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Kezdőlap Korábbi cikkek

Tudásmenedzsment és ahogy fejlődik 1. rész

kelemen.klara írta kelemen.klara
2014. január 12.
- Korábbi cikkek
0

A KM EXPERT -ben felhalmozott tapasztalatok alapján, elhatároztam, hogy útnak indítok egy kisebb, de összefüggő sorozatot. Egy olyat, ami a kedves Olvasó számára strukturáltan foglalja össze, hogy a TM, mint fejlődésében állandóan differenciálódó tudományos kutatási, és ugyanakkor tanácsadói alkalmazásfejlesztési terület miképp alakul, formálódik.

Erről azért fontos beszélni, mert a TM az egyik olyan menedzsment terület amely „öles” léptekkel halad előre a fejlődés útján, közel azonos tempóban, mint az informatika alkalmazásfejlesztése. Ez nem csoda, hisz – bár igaz, hogy a rejtett (tacit) tudás az informatikai megoldásokkal nehezebben „érhető el” – támogató hatása a TM- re vitathatatlan! Így nem kérdés, hogy „tartani kell” azt a fejlődési ütemet, amit az informatika fejlődése (s persze felgyorsuló korunk) követelménye diktál!

Csak mellesleg jegyzem meg, hogy külön érdekessége a jelen kornak, az, hogy sokszor (épp az informatikai megoldások nagyon gyors fejlődésének is „köszönhetően”), a különféle szervezeti alkalmazások nem ritkán előbbre vannak bizonyos megoldásaikkal, mint a vonatkozó kutatások. Ugyanis, a probléma megoldása – épp a felgyorsult időnek köszönhetően – nem „vár” a tudományra, így gyakran előfordul, hogy előbb születik meg a megoldása, mint annak tudományos magyarázata. (Persze ennek „okán” azért nem mellőzhető a tudományos kutatás, de a tudományos magyarázat sem, hiszen sokszor épp a tudományos rendszerezés, a megoldás megfogalmazás, stb. az, ami esetleg még újabb felismerések felé vezethet.)

Egyet azonban kétségtelenül állíthatunk, soha, egyetlen történelmi korban sem volt annyira fontos, sőt nyilvánvaló, hogy a kutatásoknak, a tudományos munkáknak a praxissal „kéz a kézben” kell járnia – aktuálisan ha TM területét tekintjük, akkor a tanácsadói folyamatokkal és alkalmazásfejlesztéssel – mint napjainkban.

Sokat gondolkodtam azon, hogy melyik rendszerezést használjam ahhoz, hogy „tudástár” sokszínűségét bemutassam. Némi töprenkedés után arra jutottam, hogy a legegyszerűbb és az általam olyan nagyon kedvelt un. TM generációk (amelyek a TM, mint szakmaterület időbeli fejlődésének bemutatására is megfelelő és alkalmas) mentén haladnék.

Mivel ez az első rész, kezdem a TM generációk és fejlődési lépcsőinak bemutatásával! S íme, máris egy érdekesség: sokáig azt hitték, és szakemberek hirdették is, hogy egy szervezetben TM rendszert, csakis alulról, az egyes lépcsőfokok egymás utáni kiépítésével lehet bevezetni. Ellenkező esetben maga a rendszerkiépítés kudarcra van ítélve! Nos, ez az elméleti tétel a „praxis próbáján” megbukott! (Szerencsére nekünk, a KM EXPERT-nek is van erre vonatkozó tapasztalati referenciánk, aminek „köszönhetően” egy újabb TM módszerhez is jutottunk, ….na de erről majd a maga idején.)

….és ahogyan fejlődik…(A TM generációk)

TM generációk

Nagyon érdekes, hogy a generációk terén milyen gyors a fejlődés, 2005-ben Anklam, (ld. The social network toolkit: Building Organisational Performance through Collaborative Communities, Ark Group) még csak három generációról beszél, s alig telik el 7 év, s máris a generációk száma megduplázódik. Azt, hogy a generációk általában milyen jellemzőkkel bírnak és Magyarországon milyen konkrét megnyilvánulásokkal jelentkeztek, erről a sorozatban bővebben esik majd szó!

Írta: Prof. Dr. Noszkay Erzsébet

Megosztva6Megosztva1Küldés
Következő cikk

TM és ahogy fejlődik 2. rész- A TM első generációja

Hasonló bejegyzések

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
78
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
32
Következő cikk

TM és ahogy fejlődik 2. rész- A TM első generációja

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Megértettem és elfogadom az adatkezelési tájékoztató(GDPR)-t.

16 − tizenöt =

Eseménynaptár

« 2021. április » loading...
h K s c p s v
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2

Közelgő események

ked 13

💻 26. online TM workshop – Kutatási anyagok strukturálása

2021. április 13. időpont:16:00 - 17:20
ked 27

💻 27. online TM workshop

2021. április 27. időpont:16:00 - 17:00
máj 11

💻 28. online TM workshop

2021. május 11. időpont:16:00 - 17:00
máj 25

💻 29. online TM workshop

2021. május 25. időpont:16:00 - 17:00
jún 08

💻 30. online TM workshop – Tavaszi záró programunk

2021. június 8. időpont:16:00 - 17:00

Továbbiak…

Ajánlott cikkek

  • Nyári tréningünk élménybeszámolója 2019. október 08.
  • Van jövője a magyar focinak? 2020. január 14.
  • Hogyan fogott az eNET a tudásmenedzsmenthez? 2020. január 09.
  • Tudásmenedzsment – 2019-es év összefoglalója 2019. december 18.

Iratkozz fel hírlevelünkre

  • Népszerű
  • Hozzászólások
  • Legfrissebbek
A SECI modell kiterjesztése

A SECI modell kiterjesztése

2018. november 08.
HR kihívások – 2019

HR kihívások – 2019

2019. november 05.
A projektek és a lessons learned

A projektek és a lessons learned

2016. november 06.
Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

3

„Pedig olyan egyértelmű a kapcsolat”!

1
KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

1
💻 20. online TM workshop – Feladatmenedzsment és döntéstámogatás a SalvadORG felmérésével

Tudástérképezési technikák és gyakorlatok

2021. március 08.
MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

2021. február 19.
Tudásmenedzsment – 2021

Tudásmenedzsment – 2021

2021. február 18.

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.