2025. november 15.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal TM tartalmak Szakismereti anyag Tanuló szervezet

Tanuló szervezet tudásmenedzsment eszközökkel

Nyersanyag a TE céged belső kommunikációjához (ha Nálatok is aktuális a téma)

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2022. október 24.
- Tanuló szervezet, TM tartalmak
0
31
SHARES
149
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Az egyik ügyfelünknél felmerült az igény, hogy egy kb. 1 oldalas leírással segítsük megvilágítani a szervezet tagjai felé, hogy az elindított tanulószervezeti átalakulás projekt milyen irányba fogja elmozdítani a szervezetet. Mivel ez a kérdés egyre több szervezetnél bukkan fel, úgy gondoltuk, hasznos lehet másoknak is ez a vázlat (persze, mindenkinek egy kicsit „testre kell szabnia” a sajátosságai szerint).

Íme a „One Pager”:

Nehéz lenne cáfolni a fenti állítást, de az üzenetet át kellene ültetni a gyakorlatba. Kérdés; hogyan?

A Szervezet elindult a tanuló szervezeti átalakulás útján. Szeretnénk, ha egyre többen köteleződnének el a learning organization koncepció mellett!

Abból indulunk ki, hogy a nagyobb tudás jobb döntésekhez, nagyobb teljesítményhez vezet, a „nem tudásnak” pedig mindig vannak (nem kívánt) következményei. Igaz ez az egyéni és a szervezeti tudásra egyaránt. Szervezeti szinten az a cél, hogy folyamatosan növeljük, fejlesszük, strukturáljuk a tudástőkét és kezeljük a tudásvesztés kockázatait, így biztosíthatjuk a fenntartható, versenyképes működést.

A tanuló szervezet (learning organization) fókuszában a szervezeti tanulás áll!

  • Folyamatosan gyűjti és feldolgozza a környezeti, piaci információkat, hogy a leghatékonyabban reagálhasson a kihívásokra, változásokra.
  • Intenzív tudásáramlást biztosít, hogy a tudás akkor és ott álljon rendelkezésre, amikor szükség van rá, olyan formában, ami a felhasználót a leginkább segíti a cselekvésben.
  • Folyamatos javításra, újításra törekszik. Az „igy szoktuk” attitűd helyett a „lehetne jobban” gondolkodásmódot erősíti. Elfogadja a hibázás lehetőségét, de feldolgozza a tapasztalatokat, és a tanulságokat beépíti a működésébe.
  • Támogatja, ösztönzi a munkatársak kompetenciáinak fejlesztését, de a szervezeti tudás bővítése előnyt élvez. Elismeri a nagy tudású munkatársakat, de még inkább azokat, akik hajlandók a tudásuk megosztására, közkinccsé tételére.
  • Folyamatosan terjeszti a legjobb gyakorlatokat (best practice) a szervezeti teljesítmény és hatékonyság növelése érdekében.

A tanuló szervezeti működés alapja a jól felépített tudásmenedzsment rendszer (TMR)

  • Az értéktermelő (és támogató) folyamatokba beépülnek a tudás kezelésével kapcsolatos feladatok. A tanulás, a tapasztalatok feldolgozása, megosztása a munkatevékenység részévé válik. Szervezeti szintű tudásfolyamatok biztosítják a tudástőke megőrzését, karbantartását, folyamatos fejlesztését.
  • Minden munkatárs ismeri a tudásáramlásban betöltött szerepét, felelősségét, és rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amik a saját feladatuk ellátásához szükségesek. Kialakultak azok a speciális tudásmenedzsment szerepek, amik TMR fenntartható működését biztosítják.
  • A szervezeti tudás kezelésére korszerű technológiák (nem csak IT) állnak rendelkezésre (tudásbázisok, tudásmegosztó alkalmazások…). Korszerű információ- és tudáskezelő technológiák (BI, vizuálmenedzsment, adatbányászat, big data, mesterséges intelligencia…) folyamatosan beépülnek a rendszerbe.
  • A tudásmenedzsment nem elkülönült funkcióként működik, hanem a vállalatirányitás integrált elemeként. A menedzsment a stratégia megvalósításának fontos eszközének tekinti a tudásmenedzsmentet és a tanuló szervezeti működési modellt.
  • Támogatja, ösztönzi a munkatársak kompetenciáinak fejlesztését, de a szervezeti tudás bővítése előnyt élvez. Elismeri a nagy tudású munkatársakat, de még inkább azokat, akik hajlandók a tudásuk megosztására, közkinccsé tételére.
  • Folyamatosan terjeszti a legjobb gyakorlatokat (best practice) a szervezeti teljesítmény és hatékonyság növelése érdekében.

A vállalat vezetése felismerte, hogy jelenlegi és jövőbeli kihívások kezelésének legjobb módja, ha a Szervezet is erősíti tanuló szervezeti működését. A témában indított, külsős szakértőkkel is támogatott projekt sikere függ attól, hogy milyen mértékben sikerül bevonni és elkötelezni a cég munkatársait.

A LOT (Learning Organization Transformation) projekt teamjébe várjuk a téma iránt érdeklődő munkatársakat.

Használd nyugodtan a fenti anyagot, de nagyon hálásak lennénk, ha a saját változatodat megküldenéd nekünk.

Gyulay Tibor

gyulay.tibor@kmexpert.hu

Címke: kommunikációtanuló szervezet

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Tudástérkép sorozat

Vizuális nyelv

A KM EXPERT és Siklósi István közös sorozatában, a Tudástérképben István az onboarding gyorsításához és a képzés-fejlesztés hatékonyabbá tételéhez...

írta Siklósi István
2025. március 13.
164
szerkesztés
Tudástérkép sorozat

A tudás struktúrája, a tanulás folyamata

A KM EXPERT és Siklósi István közös sorozatában, a Tudástérképben István az onboarding gyorsításához és a képzés-fejlesztés hatékonyabbá tételéhez...

írta Siklósi István
2025. március 13.
182

coaching e-learning bizalom GINOP 1.3.2-2015 helyzetkép EQ előadás expert debriefing első generáció Clive Bright balogh edmond CMM gamification informatika felső vezető érettség modell intelligens tőke Fligby inkubátor CRM CoP Felsőoktatás CE jelölés 45+ EFQM generációs problémák eLearning Ipar 4.0 érzelmi intelligencia CKO időgazdálkodás félreértés i Horváth Ervin hírlevél gáspár attila inkubáció dell ingyenes Egyetem eLeraning exit interjú hatékonyság bizalmatlanság digitális tartalom dr. Németh Balázs Bay Zoltán HR kockázat felmérés Confluence egészség Idő- és tudásgazdálkodás benchmarking ember-gép IAEA aging workforce Gyulay Tibor Bencsik Andrea HR gondolatkísérlet

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.