2021. április 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Kezdőlap Egyéb kategória

STOCKHOLMI EGYETEMI LÁTOGATÁS

Klötzl Ferenc írta Klötzl Ferenc
2015. április 08.
- Egyéb kategória
0

2015-03-24 15.15.06Március végén egy hetet töltöttem Stockholmban. Ebben az egy hétben ellátogattam az Egyetemre, ahol működik egy média labor. Nagyon érdekes az egész története, hiszen azt gondolnánk, hogy gazdag ország, nyilván minden jóval felszerelt médialabort látogattam. Hát nincs sem külön vágószoba, sem greenbox, sem semmi különös felszerelés. Még normális hd kamera sincs, sőt egyszerű handycam-eket sem találtam. Nincs hangpult, keverő, de igazából professzionális mikrofon sem. Nincs rajztábla a grafikusoknak és nincsenek drága fejlesztőeszközök.

Mi van hát akkor?

Egy tetőtéri terem, amely nem mondható éppen ideálisnak a frontális oktatás szempontjából.

Vannak egyszerű munkaállomások és nagyon sok gondolkodás és szakértelem.

Essünk túl a technikai részleteken, hiszen, mint látható nem ezek a fontosak. Egy szépen berendezett, ámde kicsi termet képzeljünk el, amelynek az egyik sarkában van egy operátori vagy tanári pult, amelyet akkor használnak a tanárok, amikor éppen nem tartanak órát. Van egy interaktív tábla, egy projektor, nagyjából 10 munkaállomás, vegyesen iMac és PC. Ezenkívül van úgy 10 iPad. Ennyi a lényegi technikai felszerelés.

A hajózó személyzet egy főállású laborvezetőből, egy félidőben ott dolgozó videóhoz értő nagyon kedves hölgyből és egy (talán) technikusból áll, aki ideje 20%-át tölti a laborban.

Főként tanárképzős hallgatóknak tartanak, ha jól értettem nem kötelező, szabadon felvehető kurzust. Végiggondolták mire is van szüksége a hallgatónak.

  • tanítani fog, tehát olyan dolgokat, technikákat és megoldásokat mutassunk neki, amit az iskolában is fel tud használni
  • olyan eszközöket használjunk, amit jó eséllyel megtalál a majdani munkahelyén is
  • a tanárok Svédországban prezentálnak, jó lenne, ha ezt interaktívvá is lehetne tenni
  • értünk a videóhoz és hisszük, hogy a rövid szemléltető videók segítik a tanítást-tanulást.

Ennek megfelelően három fő tevékenységre fókuszálnak.

Van egy kis interaktív tábla használat. Nem sok, éppen csak annyi, hogy hogyan lehet bekapcsolni, kalibrálni és mire is jó. Nincs nagy hangsúly rajta, hiszen nincs minden iskolában, pláne minden teremben. Hasonlóan állhatnak, mint mi itthon.

Nagyon érdekes volt a prezentációkhoz való hozzáállás. A PowerPoint az elfogadott, ennek a lehetőségeit próbálják kihasználni és a végtelenségig tágítani. A példa amit láttam, azt mutatta be, hogy egy ppt-ben hogyan lehet mindenfelé érzékeny területeket elhelyezni, ott hogyan lehet akciókat definiálni és mi történik, ha az előadó odakattint, vagy a diák fedezi fel. Elég – bocsánat, de – gagyi példát láttam, de az erő benne volt. Nem kész megoldásokat ad, hanem lehetőségeket csillant fel. Az okos tanár a lehetőségek megismerése után a saját igényei szerint tudja alakítani. El tudok képzelni olyan ppt-t amely fizikai törvényszerűségeket mutat be interaktívan és nagyon látványosan.

A legérdekesebb azonban a videós rész. A hallgatók megtanulnak mindent, ami az egyszerű videós szemléltető anyagok elkészítéséhez szükséges. Írnak storyboard-ot, és le is forgatják a filmet, videóklippet. Méghozzá iPad-ekkel. Egy-egy csapat 2-3-4 főből áll. Ők dolgoznak össze, tanári segítséggel, saját maguk által választott témát feldolgozva. Láttunk olyan videóklippet, amelyet zenetanárnak készülő hallgatók készítettek 3-4 óra alatt. 1 db iPad-el forgatva, nagyon komplett mű lett.

A hallgatók használhatják a munkaállomásokat, amelyen minden fontos szoftver ott van a videókészítéshez. Ingyenes szoftvereket használnak, de nagyon jó tapasztalatuk van az iPad-en elérhető alkalmazáskínálattal is. Az elmondásuk szerint a látott videót teljesen iPad-en készítették a vágást is beleértve. És csak a kapott alkalmazásokat használták. Ezzel gyakorlatilag össze tudtak rakni egy olyan szettinget, amely az eszköz megvásárlását követően már nem kerül több pénzbe.

Nekem ebből az egészből az tetszett a legjobban, és az Egyetemen mászkálva mindenütt ezt láttam, hogy van pénz mindenre. Ezt a pénzt azonban nagyon megnézik, hogy mire költik. Nem prekoncepciókkal élnek, hanem megnézik, hogy mire van igazán szükség. Csak arra költenek, ami hasznosnak bizonyul a célok elérése érdekében. Biztos vagyok benne, ha kiderülne, hogy holnaptól az az igény, hogy profi híradós stúdióban kell a legfrissebb technológiát és ismereteket bemutatni, gyorsan megoldanák azt is. De itt nem ezzel kezdenek. Valódi igényeket szolgálnak ki, megvizsgálva azt, hogy mindezt a célcsoport milyen környezetben tudja majd használni. Mivel Svédországban sincs kolbászból a kerítés, felismerték, hogy kár lenne csúcstechnikával és legfelsőbb szintű médiaismeretekkel fárasztani a tanulót, mert nem fogja tudni felhasználni azt a tudást. Egyszerűsítettek és igazán hasznos kurzust hoztak létre.

A tanárképzős hallgatók nagyon nagy része szívesen veszi fel a kurzust, de vannak szabad kapacitások. Hirdetnek szabad kurzusokat is, ahová valójában az Egyetem oktatóit várják. Vendéglátónk saját bevallása szerint sok olyan levelet kap a médialabortól, amelyben éppen ezt a “szolgáltatást” kínálják, de valahogy a bokros teendők között mindig a sor végére szorul, hogy meglátogasson egy videós kurzust. Most, hogy látta milyen munka is folyik náluk, alig várja az új szabad kurzus indulását.

Lehet, hogy nyílt napokat kellene tartania a videólabornak?

Még egy érdekességet hadd osszak meg. A metró egyetemi megállójában csempetablók vannak dekorációként kirakva. Nem tudom mennyi, de 5-6 biztosan. Ezek nagy, csempefalak, amelyekre mindenféle ismeretterjesztő érdekességek vannak festve. Az alábbi képen az ipari társadalom környezeti terheléseit figyelhetjük meg.

Ismeretterjesztő csempetabló a stockholmi metró egyik megállójában

 

Egy részletet kiemelve pedig Csernobil hatásai láthatóak:

Csernobil hatásai a környezetre

Ez a blogbejegyzés a szerző saját blogján is megjelent.

Címke: EgyetemJó gyakorlatokKlötzl FerenctudásmegosztásVideó
Megosztva1MegosztvaKüldés
Előző cikk

Top 100 tanulást segítő eszköz

Következő cikk

Az eseményre jelentkezés videós bemutatása

Hasonló bejegyzések

💻 online TM workshop V. – A korszerű onboarding folyamat
TM workshop

Mit tehetünk ma a korszerű onboardingért?

Az onboarding hiányára, vagy korszerűtlen, a kultúrával ellentétes kialakítására számos tünet utal az új belépő munkavégzésekor: szorongás, beilleszkedési nehézségek, a...

írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
96
fénykép a műhelyről 2
Egyéb kategória

Sokan hallottak róla, de csak kevesen ismerik alaposan

A SharePoint témában tartott TM műhelyünk tapasztalatai Folytatódott tudásmenedzsment műhely sorozatunk. A február 9-i találkozónk során a SharePoint TM központú...

írta Gyulay Tibor
2015. február 18.
34
Következő cikk

Az eseményre jelentkezés videós bemutatása

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Megértettem és elfogadom az adatkezelési tájékoztató(GDPR)-t.

öt + tizenhat =

Eseménynaptár

« 2021. április » loading...
h K s c p s v
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2

Közelgő események

ked 13

💻 26. online TM workshop – Kutatási anyagok strukturálása

2021. április 13. időpont:16:00 - 17:20
ked 27

💻 27. online TM workshop

2021. április 27. időpont:16:00 - 17:00
máj 11

💻 28. online TM workshop

2021. május 11. időpont:16:00 - 17:00
máj 25

💻 29. online TM workshop

2021. május 25. időpont:16:00 - 17:00
jún 08

💻 30. online TM workshop – Tavaszi záró programunk

2021. június 8. időpont:16:00 - 17:00

Továbbiak…

Ajánlott cikkek

  • Nyári tréningünk élménybeszámolója 2019. október 08.
  • Van jövője a magyar focinak? 2020. január 14.
  • Hogyan fogott az eNET a tudásmenedzsmenthez? 2020. január 09.
  • Tudásmenedzsment – 2019-es év összefoglalója 2019. december 18.

Iratkozz fel hírlevelünkre

  • Népszerű
  • Hozzászólások
  • Legfrissebbek
A SECI modell kiterjesztése

A SECI modell kiterjesztése

2018. november 08.
HR kihívások – 2019

HR kihívások – 2019

2019. november 05.
A projektek és a lessons learned

A projektek és a lessons learned

2016. november 06.
Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

3

„Pedig olyan egyértelmű a kapcsolat”!

1
KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

1
💻 20. online TM workshop – Feladatmenedzsment és döntéstámogatás a SalvadORG felmérésével

Tudástérképezési technikák és gyakorlatok

2021. március 08.
MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

2021. február 19.
Tudásmenedzsment – 2021

Tudásmenedzsment – 2021

2021. február 18.

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.