2022. június 26.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Paradigmaváltás kell a TM marketing kommunikációjában

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2016. november 06.
- Korábbi cikkek
0

Beszámoló TM tanácskozásról

tm-tanacskozasTanácsadók és az ügyféloldal képviselőinek részvételével zajlott az a tanácskozás, ahol a tudásmenedzsment elterjedésének felgyorsításáról gondolkodtunk közösen. Rövid helyzetértékelés után, azt a kérdést tettük fel magunknak, hogy tud-e valódi hasznot kínálni a TM, vagy csak mi vagyunk elfogultak? Ezekután listáztuk azokat a gátakat, amikkel meg kell küzdenünk, és javaslatokat gyűjtöttünk az akadályok leküzdésére.
A fő megállapításunk az volt, hogy a mi oldalunkról is paradigmaváltásra van szükség, hogy jobban meg tudjuk fogalmazni a döntéshozók számára a tudásmenedzsment hasznosságát.

A bemutatkozó körben (a személyes információkon túl) arra voltunk kíváncsiak, hogy kinek milyen a viszonya a TM-hez, és a szervezetében hogyan áll most a tudásmenedzsment? Mivel a program meghívásos alapon szerveződött, nem volt meglepetés, hogy mindenki kapcsolódott valamilyen szinten a tudásmenedzsmenthez. A csapat tagjai döntően az operatív szintet képviselték, akik jól érzékelik a TM szükségeségét, és ha rajtuk múlna, már elkezdték volna bizonyos tudáskezelési területek fejlesztését. Volt, aki be tudott számolni eseti beavatkozásokról, részsikerekről, de a nagyobb áttörés még szinte mindenütt várat magára.

Mi lenne a TM haszna nálunk?
A fenti kérdésre gyűjtöttük az ötleteket csoportmunkában. Szerettük volna elkerülni a sztereotip válaszokat, ezért a téma elfogult képviselőjeként nem is nyilvánultam meg a team munka előtt, hogy ne a már eddig hangoztatott érvek kerüljenek elő ismét.

Az alábbiakban a válaszokat csoportosítva összegeztük:

  • Pénzre fordítható hasznon
    • Kevesebb túlóra
    • Rövidebb határidők
    • Nem kellene 2x feltalálni a spanyolviaszt (a párhuzamos fejlesztések elkerülése)
    • Befektetett energia megtérülésének kimutathatósága
    • Szolgáltatás színvonalának növekedése
  • Tudásvagyon kezelése
    • Tudástérkép, tudástár, tudásmegosztás
    • Gyorsaság: a szükséges tudás és rendszerek gyors beazonosítása
    • Tudástérház (szakterületekre egységesen)
    • Monopol tudás megszüntetése
    • Kimenő tudás megtartása, örökítése
    • Tapasztalatok összegyűjtése (hasonló projektek)
    • Projektek közötti átjárhatóság
  • Fejlődést generálhat
    • A networking (kapcsolati tőke) által húzó ágazattá válhatunk
    • Fejlődés a rendszerszintű gondolkodásban
    • Egyén is tud fejlődni (még ha monopol tudás van is)
    • Ötletmenedzsment javul (Innováció)
  • Munkatársi elkötelezettséget növel
    • Aki szívesen megosztja, aki tanulhat…
    • Emberek közötti összetartás javul
    • Munkatársak megtartása
    • Egyazon érdek a cél irányában
  • Válsághelyzet túlélési esélye nő.

Mi akadályozza a TM terjedését? (Korlátok)
A rossz hír, hogy az ötletelés eredménye darabszámra szinte teljesen megegyezik a felsorolt előnyök számával. Ha pozitívan nézzük, akkor a felismert gátak könnyebben leküzdhetők, mint a rejtettek.

A csapatmunka eredménye összesítve:

  • Mérhetőség (nehéz mérni a hasznát).
  • Pályázatok (nehéz rá forrást találni, bár most indul egy GINOP pályázat TM-re).
  • Korábbi negatív tapasztalatok.
  • Érdekhiány, érdekellentét.
  • Időbeliség (nem elég gyors az eredmény).
  • Szoftver megléte (pl. van egy szoftver, amit használ már a cég, és nem lehet kilépni belőle).
  • Túl sok rendszer.
  • Nincs rá kapacitás.
  • Nem találkoztak még a lehetőséggel.
  • Nincs jó példa.
  • Drága.
  • Mögötte adminisztráció van, valakinek ezt meg kell csinálnia.
  • Nincs felelőse, nincs ilyen munkakör.
  • Vezető válasza egy érzelmi ellenállás: „jobban tudják az én munkámat?”, „most is jól működik”.
  • TM most trend lett, de nem ezért kell hangsúlyozni.
  • TM is egy új dolog, amit csinálni kell.
  • Nem elég hiteles.
  • Kevés a követendő példa (főleg itthon)
  • E-learninghez hasonlítják, pedig az se jött be
  • TM projekt mérete elrettent.
  • Nem befektetésnek tekintik (luxus cikk).
  • Most nincs időnk rá.
  • Nem reagálunk az érzelmi ellenállásra.
  • Nem jutunk el a döntéshozókhoz (egy apró helyen kell pozitív példát mutatni, így a többi beindulhat.)

korlatok-1korlatok_2

Mit tehetünk a helyzet javítása érdekében?

A tanácskozás legfontosabb része a megoldási javaslatok gyűjtése volt.
Számos ötlet született, amiket most valamelyest csoportosítva írok le, de további feldolgozást, elemzést igényelnek, hogy akciók születhessenek belőle.

  • Emészthető méretűvé tenni a tudásmenedzsment beavatkozást
    • Kis költségű projektek indítása à Jó példa bemutatása
    • „Egy gombóc, egy nyelés”
    • Más eszközökkel nehezen megoldható, de elhatárolható méretű problémák megoldása komplex TM bevezetés helyett (pl. nyugdíjas tudásmentés)
  • „Miről maradsz le” érzés kialakítása
    • Működő gyakorlat hasonló profilú vállalatnál
    • Sikeres projektek rövid bemutatása: „Sikercsokor”
  • Szervezeti belső kommunikációban:
    • A bevezetés legjobb eszköze: találni a vállalaton belül valakit, aki majd ebből ír szakdolgozatot. további „tematikus úttörők”
    • Belső info áramlás: Valós, széles körnek fogható problémára kínáljon megoldást.
  • Erősítés a PR vonalon
    • Workshop a döntéshozókkal
    • PR cikkek gazdasági, hr …stb. szaksajtóban
    • Meet up
    • Social media: LinkeIn, Facebook, stb. aktivitás növelése
    • Közösségi napok szervezése közösségeknek.
    • Konferencia szervezés
    • Vállalati sikerkönyv írása (Kézikönyv?)
    • Reprezentatív kutatás pl. online
  • Az érvrendszer erősítése:
    • A hogyan konkrét kidolgozása
    • Innováció menedzsmenttel együtt kell hirdetni.
    • Az érvelés így „TM paradigma vakságot” feltételez. Légy érzékenyebb az anomáliákra, ne intézd el egy szerű magyarázatokkal!
  • Politikai támogatás elnyerése (NFM)

Az út elején járunk.
Köszönjük a tanácskozás részvevőinek aktív hozzájárulását és az OTP-nek a vendéglátást!

Bármilyen segítséget szívesen fogadunk, ami előre visz a célunk felé, hogy egyre több döntéshozó ismerje fel a TM-ben rejlő lehetőségeket.

Írj, vagy hívj, ha szívesen beszállsz a paradigmaváltó csapatba!
gyulay.tibor@kmexpert.hu         +3620-942 2559

 

 

 

 

 

 

 

Címke: KM EXPERTparadigmaváltástudásmenedzsment
Megosztom2MegosztomElküldöm

Hasonló bejegyzések

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
117
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
61

dr. Németh Balázs eLearning érzelmi intelligencia i hírlevél digitális tartalom Felsőoktatás 45+ Egyetem CKO EFQM aging workforce felső vezető dell coaching inkubátor félreértés CMM helyzetkép expert debriefing Confluence ingyenes eLeraning hatékonyság Gyulay Tibor HR Fligby CE jelölés informatika inkubáció e-learning felmérés Bay Zoltán gondolatkísérlet gáspár attila érettség modell exit interjú első generáció Clive Bright CRM balogh edmond Horváth Ervin generációs problémák Idő- és tudásgazdálkodás EQ ember-gép előadás GINOP 1.3.2-2015 Bencsik Andrea CoP intelligens tőke egészség Ipar 4.0 benchmarking IAEA időgazdálkodás bizalmatlanság HR kockázat gamification bizalom

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.