2025. november 15.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Miről beszél a TM szakma?

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2015. november 10.
- Korábbi cikkek
0
5
SHARES
23
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

A LinkedIn-en több tudásmenedzsment témájú csoportnak is tagja vagyok. Folyamatosan figyelemmel kisérem a NAÜ (Nemzetközi Atomenergia Ügynökség) TM csoportjának működését és a hazai TM történéseket. Az alábbiakban, néhány észrevétellel kiegészítve, megosztok néhányat azokból a témákból, amelyek ezeken a fórumokon bukkantak fel mostanában. 

Kihez tartozik a tudásmenedzsment?
A vitaindító blog szerzője szerint; „Az IT által birtokolt tudásmenedzsment olyan, mintha a sportcsarnok építőjét kérnénk fel arra, hogy legyen a kosárlabda csapat edzője.” Példaként egy régebbi munkahelyéről származó példát hoz, ahol az IT úgy finomította a kereső beállításokat, hogy egy adott keresésre az addigi 700 helyett 2000 találatot adott ki a rendszer. A felhasználóknak pedig éppen a túl sok fals találattal volt gondjuk.
A 23 hozzászólás is jelzi, hogy milyen lényegi problémára tapintott rá a kérdés. A többség egyetértett abban, hogy a tudással való gazdálkodás, a nem tudásból fakadó hibák elkerülése a szervezet minden tagjának felelőssége. Ahhoz azonban, hogy ez a szemlélet legyen a meghatározó a szervezeti kultúrában, szükség van a vezetői felelősségvállalásra, valamint olyan „bajnokokra”, akik a TM ügyét szívükön viselik, és rendelkeznek megfelelő kompetenciával a tudásmenedzsment módszertanok hiteles közvetítéséhez.
A szervezeti tudással való felelős gazdálkodás vezetői funkció, a TM az integrált vállalatirányítási rendszer része, de a hatékony működtetéshez szükség van speciális TM szerepekre.
Részletek: https://www.linkedin.com/grp/post/2724881-6055323037371293696

„A tudásmenedzsment ma nem fér bele a naptáramba!”
Egy másik LinkedIn blogbejegyzés egy általam is nagyon fontosnak tartott kérdést feszeget. A tudással való felelős és szakszerű gazdálkodás fontosságát a kinyilatkoztatások szintjén mindenki elismeri. Az ehhez kapcsolódó tevékenységek (tudás rögzítés, feldolgozás, megosztás…) azonban szinte mindig hátra sorolódnak a napi teendők között. Szisztematikus munkát igénylő, hosszú folyamat eredményeképpen következhet be változás a szervezetek hozzáállásában. Természetes, ha egy dolgozót aszerint értékelnek, hogy mennyi időt fordít a közvetlen értéktermelő feladataira, nem fog szembe menni a főnökével, azért hogy elvégezze a tudás kezelésével kapcsolatos teendőket is. Szervezeti szinten (is) meg kell születni a felismerésnek, hogy a tudástőke elhanyagolása már középtávon is súlyos következményekkel jár.
A megoldás, a folyamközpontú tudásmenedzsment, aminek a lényege, hogy az értéktermelő folyamatok részévé kell tenni a tudás kezelésével, megosztásával kapcsolatos teendőket, nem pedig elkülönült, extra tevékenységnek tekinteni azokat.
Forrás: https://www.linkedin.com/grp/post/47951-6056878478958084100?trk=groups-post-b-title

A szervezeti tanulás és tudásmenedzsment közelítésmódok és jógyakorlatok beazonosítása és megosztása az atomenergetikában
A NAÜ nagyszerű kezdeményezése, hogy a rengeteg hasznos útmutató és módszertani segédanyag kidolgozása után, most egy igazán gyakorlatorientált tudásanyag összeállításába kezdett. A közeljövőben tartandó tanácskozás keretében fogják kidolgozni azt az akciótervet, amelynek eredményeképpen jobban tudják segíteni a tagországokat a TM támogató látogatások (Knowledge Management Assist Visits) tapasztalataival, illetve más olyan módszerekkel, amelyek segítik a TM jógyakorlatok, bevált módszerek megosztását.

A TUDÁSMENEDZSMENT (TM) LÉTJOGOSULTSÁGA
Dr. Prónay Gábor által éltre hívott Távközlési és Informatikai Projekt Irányítók Klubja (TIPIK) már a 26. PM műhelyét tartja. A témák között nem először szerepel a tudásmenedzsment. A következő összejövetelükön (2015. november  19-én (csütörtökön))  Bencsik Andrea professzor asszony bevezető gondolatai alapján vizsgálni kívánják a tudásmenedzsment jellemzőit, a vállalati versenyképességhez és a projekt sikerekhez való hozzájárulását és a Műhely munkában résztvevők tapasztalataira építve a tudásmenedzsment hazai helyzetét.

Feldolgozásra váró kérdések:

  1. Projekt- és vállalati tapasztalatok a TM rendszer kiépítésével/működésével kapcsolatban? Hogyan befolyásolja a vállalati kultúra a TM rendszer létrejöttét, működését?
  2. Miben jelentkezhetnek a TM alkalmazás előnyei/akadályai?
  3. Hogyan kapcsolódhat a vállalati TM rendszer a projektekhez?
  4. A social média adta lehetőségeket mennyiben kerülnek felhasználásra a vállalati- és projekt tudásmegosztás érdekében?
  5. Hogyan érvényesülhetnek az etikus viselkedés elvárásai a tudásmegosztásban?

Örömmel fogadok minden hasonló beszámolót, amiből kiderül, hogy merre halad a szakma.
Gyulay Tibor

Kapcsolódó tartalmak

szerkesztés
Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
209
szerkesztés
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
110

e-learning GINOP 1.3.2-2015 45+ eLeraning CE jelölés CKO inkubáció ingyenes intelligens tőke Egyetem hatékonyság balogh edmond érzelmi intelligencia hírlevél gáspár attila dell felső vezető aging workforce inkubátor Bay Zoltán Gyulay Tibor Felsőoktatás gondolatkísérlet exit interjú Ipar 4.0 EQ érettség modell egészség Horváth Ervin Fligby CRM CMM benchmarking HR gamification Confluence expert debriefing Bencsik Andrea digitális tartalom félreértés eLearning IAEA generációs problémák coaching informatika i előadás CoP bizalom időgazdálkodás dr. Németh Balázs Clive Bright első generáció HR kockázat helyzetkép felmérés EFQM bizalmatlanság Idő- és tudásgazdálkodás ember-gép

KM Expert Kft.,
2463 Tordas, Gárdonyi Géza utca 36.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.