2023. június 02.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Mire való a tudásmenedzsment?

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2016. december 15.
- Korábbi cikkek
0
16
SHARES
74
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

 Nem csodaszer, de nem is öncélú okoskodás!

csodaszerBarátaim, szakmai partnereim igyekeznek segíteni nekem a tudásmenedzsment hazai terjesztésében. Ők gyorsan belátták, hogy milyen fontos az egyik legfőbb erőforrásnak, a tudástőkének a kezelése, de többször jelezték, hogy
nincs elég érv anyaguk, ahhoz, hogy meggyőzzék ügyfeleik döntéshozóit arról, hogy a TM-re fordított energia tényleg jó befektetés. 

A nemzetközi és most már egyre gyarapodó hazai gyakorlat is azt mutatja, ez az egyik leghatékonyabb eszköz a versenyképesség, a működési hatékonyság fejlesztésére. Ehhez gyűjtöttem bizonyítékokat írásomban.

Azzal aligha vitatkozik bárki is, hogy a szervezet teljesítménye nagyon szoros kapcsolatban van a rendelkezésre álló, mozgósítható tudással. Arról azonban hajlamosak vagyunk elfelejtkezni, hogy ennek a tőkeelemnek a fenntartása, megóvása, fejlesztése, a benne rejlő lehetőségek kihasználása tudatos, hozzáértő foglalkozást igényel.

A nem megfelelő tudásgazdálkodás tüneteit könnyű felismerni:

  • Az emberi tényezőkre visszavezethető hibák többsége a „nem tudásból”, azaz a nem megfelelő tudáskezelésből fakad.
  • Nagyon sokaknál jelent gondot a kulcstudások elvesztése és pótlása az öregedő munkaerő távozása a fluktuáció, vagy belső átalakulások miatt.
  • Ha a szervezetnek nem elég hatékonyak a tanulási folyamatai, ha nem vagy csak lassan tanul a saját hibáiból, tapasztalataiból, sok pénzt dob ki az ablakon. A nem elég gyorsan fejlődő munkatárs tevékenysége, az ismétlődő hibák sokba kerülhetnek a cég számára.

 

A szakszerű tudásmenedzsment mérhető, pénzben kimutatható hasznot hoz!

  • A „best practice” átvétele és terjesztése azt a lehetőséget kínálja, hogy egy adott tevékenységet a szervezet minden pontján a leghatékonyabban végzünk, ami minden ettől eltérő működési módhoz képest megtakarítást jelent.
  • Az intenzív tudáscsere folyamatosan fejleszti az egyének és szakmai közösségek, ezzel a szervezet kompetenciáit, ami javítja a cég innovativitását, versenyképességét.
  • Az ügyfél elégedettség (állami szférában az állampolgárok, szavazók elégedettsége) alapvetően a szervezet termékeinek, szolgáltatásainak színvonalától és a kommunikáció minőségétől függ, amit alapvetően a szervezet tudásszintje határoz meg.

Milyen konkrét területeken segíthetnek a bevált tudásmenedzsment technológiák?

  • Értékes kulcstudások elvesztésének megakadályozása (nyugdíjas tudásmentés, kulcstudások, kulcsemberek, kritikus tudásterületek beazonosítása, hatékony tudásmentési, tudásátadási módszerek…)
  • Dinamikus tudástárak építése, intenzív tudáscsere fórumok bevezetése, ami csökkenti a tudásmegtalálására fordított időt, erősíti a bizalmat a közös tudásbázisok irányába, és javítja a szervezeti tudás felhasználásának eredményességét.
  • A szervezet növekedését támogató betanítási, kompetencia fejlesztési rendszerek építése, fejlesztése. Ötletmenedzsment, innováció menedzsment technikák.
  • A projektek hatékonyságának növelése a tapasztalati tanulást segítő módszerek alkalmazásával, a keletkezett tudás újrahasznosításának biztosításával.
  • A tudáskultúra olyan irányú fejlesztése, ahol a szervezet tagjai szívesen osztják meg tudásukat, nem alakulnak ki elszigetelt „tudásvárak”, és rengeteg kreatív energia szabadul fel a szervezet céljainak eléréséhez. Egy ilyen közegben az értékes tudással rendelkező munkatársak elégedettebbek, kisebb energiát kell fordítani a kulcsemberek megtartására.

 

Sokan tartanak attól, hogy a tudásmenedzsment rendszer fejlesztése egy újabb terhet jelent a szervezet számára, de valójában arról van szó, hogy olyan hatékony eszközt kap a kezébe a menedzsment és a munkatársi kör, amivel olyan problémákat is tudnak kezelni, amelyeket a hagyományos módon eddig nem sikerült megoldani!

Gyulay Tibor
Tudásmenedzsment szakértő

Címke: Gyulay TiborhírlevélKM EXPERTtudásmenedzsmenttudástőketudásvesztés

Kapcsolódó tartalmak

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
151
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
72

generációs problémák Egyetem inkubáció Horváth Ervin helyzetkép benchmarking egészség informatika coaching hatékonyság EFQM inkubátor Gyulay Tibor hírlevél CE jelölés GINOP 1.3.2-2015 HR kockázat IAEA dell Fligby Bay Zoltán Bencsik Andrea Ipar 4.0 bizalmatlanság aging workforce Felsőoktatás Confluence felső vezető eLearning dr. Németh Balázs gondolatkísérlet digitális tartalom e-learning Clive Bright 45+ CRM exit interjú gamification ingyenes időgazdálkodás előadás érettség modell első generáció érzelmi intelligencia felmérés félreértés expert debriefing Idő- és tudásgazdálkodás EQ HR CMM CKO ember-gép i CoP intelligens tőke eLeraning gáspár attila balogh edmond bizalom

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Személyes idő- és tudásgazdálkodás tréning
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.