2023. március 20.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok TM workshop

Mégis mi a f… az a tanuló szervezet?

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2022. október 24.
- TM workshop, TM tartalmak
1
90
SHARES
427
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Több, mint 30 éve dolgozom szervezetfejlesztőként, és szinte a kezdetektől fogva arra biztattuk az ügyfeleinket, hogy váljanak tanuló szervezetté. Úgy tűnik, mostanra értünk el oda, hogy egyre többen megfogadják ezt a tanácsot.

A learning organization ma már szinte egyetlen szervezet- vagy szervezeti kultúra fejlesztési koncepcióból sem maradhat ki. De mit is értünk valójában ezen a kifejezésen? Nem válik-e ez is egy olyan fogalommá, amit sokan használunk, de mindannyian egy kicsit másképpen értelmezzük?

Számomra a legegyszerűbb meghatározás a szervezeti viselkedés leírásából adódik: a tanuló szervezet az eredményes tevékenységeket rögzíti, ismétli, ami pedig nem hatékony, azt folyamatosan javítja, fejleszti. Ez tulajdonképpen a tapasztalati tanulás logikája, aminek a megvalósítása egy szervezet működésében cseppet sem egyszerű. Sőt, a felismerés sem könnyű. Miből láthatjuk, hogy adott vállalat, intézmény tanuló szervezetként működik-e? A hiányosságok felismerése jóval könnyebb: az ismétlődő hibák, a tapasztalatok nem megfelelő feldolgozása, a felhalmozott tudástőke korlátozott felhasználása… olyan tünetek, amik jelzik, hogy ezen a területen van még teendő.

Persze a szakirodalom sokkal szofisztikáltabb definíciókat használ. Rövid keresés után is több tucatnyi meghatározást találhatunk a világhálón.

Dr. Bencsik Andrea professzor hármat emelt ki ezek közül egy közös projektünk bevezető előadásában:

  • A környezet állandó változása mellett a szervezetek a hosszú távú sikerességük megalapozása érdekében olyan képességeket sajátítanak el, melyek a környezeti változások ellenére is a vállalat tulajdonában maradnak. Ez nem más, mint a tanulás képessége. (Fulmer)
  • Jövőjének kialakítása érdekében folyamatosan növeli, erősíti alkotókedvét és tehetségét. A tanuló szervezet legfőbb jellemvonása, hogy részvevői új módon képesek tekinteni magukra és a világra. (Senge)
  • Képes tudást létrehozni, megszerezni, képes tudást elterjeszteni a szervezetben és képes magatartását is megváltoztatni az új felismerések és tapasztalatok alapján. (David A. Garvin)

Te mit gondolsz erről? Szólj hozzá!

Nagyon szívesen venném, ha hozzászólásban leírnád a kedvenc meghatározásodat a tanuló szervezetről, vagy azokat a jellemzőket, amit Te a legfontosabbnak tartasz.

Gondolkodjunk együtt a témáról!

2021. október 22-én (péntek) 10 órától a hamarosan induló CKO Academy (Magyar Tudásmenedzser Akadémia) kapcsán szóba kerül ez a téma a KM EXPERT tudásközösségében.

Szeretettel várunk Téged is ingyenes, online szakmai programunkon.

Részletek és regisztráció: https://kmexpert.hu/esemeny/nyilt-forum-cko-academy/

Gyulay Tibor

tudásmenedzsment szakértő
gyulay.tibor@kmexpert.hu

Címke: tapasztalati tanulásCKO Academytanuló szervezet

Kapcsolódó tartalmak

Jelentkezzetek párban a tudásmenedzsment képzéseinkre!
CKO ACADEMY

Jelentkezzetek párban tudásmenedzsment képzéseinkre!

A sikeres tanuló szervezeti átalakulás feltétele, hogy mind vezetői szintről, mind az operatív végrehajtásban legyen...

írta Szabó Márton
2023. március 20.
0
Tudásátadó módszertanok

Az e-learning bársonyos forradalma

"Nincs időnk digitális tananyagot fejleszteni, csak faék készítésére, viszont később csillagrombolóvá alakítanánk. Meg tudjátok oldani?" – szól sarkosan a gyakori ügyféligény,...

írta Szabó Márton
2023. március 20.
5

generációs problémák GINOP 1.3.2-2015 dell hírlevél félreértés egészség Ipar 4.0 exit interjú gamification e-learning Clive Bright Bay Zoltán gáspár attila ember-gép CRM Confluence aging workforce inkubáció Gyulay Tibor bizalom HR kockázat gondolatkísérlet CoP 45+ EFQM HR első generáció időgazdálkodás Fligby i CKO Bencsik Andrea előadás felső vezető inkubátor ingyenes expert debriefing bizalmatlanság Egyetem érzelmi intelligencia balogh edmond digitális tartalom CE jelölés coaching Felsőoktatás felmérés intelligens tőke IAEA CMM eLearning EQ benchmarking dr. Németh Balázs érettség modell eLeraning hatékonyság Idő- és tudásgazdálkodás helyzetkép Horváth Ervin informatika

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.