2023. március 20.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

Fogalmazzuk újra!

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2016. október 04.
- Korábbi cikkek
0
3
SHARES
16
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben
Hogy a döntéshozók is megértsék a tudásmenedzsment lényegét

 

El vagyunk tévedve? A tudásmenedzsmenttel foglalkozó szakemberek mély meggyőződése, hogy a tudástőke kezelésének módja alapvetően határozza meg a szervezetek sikerességét. Ügyfél oldalról is sok jelzést kapunk arra vonatkozóan, hogy kezdeni kellene valamit ezzel a témakörrel, aztán amikor konkrét lépéseket kellene tenni, a döntések hihetetlenül lassan születnek meg.

Könnyű lenne levonni a következtetést, hogy a magyar gazdasági szereplők még éretlenek, a döntéshozók túl buták ehhezparadigmavaltas-250x250… Mi azonban a saját ható körünkön belül próbáljuk megtalálni a megoldást; az ügyféloldal képviselőinek bevonásával igyekszünk újra fogalmazni a TM lényegét.

Nagy, komplex rendszerekkel ijesztgetünk
A tudásmenedzsment elkötelezett tanácsadójaként magam is hajlamos vagyok arra, hogy túl lelkesedjem a témát. Ha lehetőséget kapok arra, hogy bemutassam a TM-ben rejlő lehetőségeket, sodró lendülettel ecsetelem, hogy milyen módon segíthet a korszerűbb tudásgazdálkodás a minőség, hatékonyság javításában, és milyen komoly kockázatokat rejt magában, ha nem megfelelően kezeljük a meglévő tudásunkat, vagy elhanyagoljuk a terület karbantartását, fejlesztését.

Szinte mindig eljutok odáig, hogy felvázoljak egy komplex tudásmenedzsment rendszert, ami a szervezetbe integrálódva szolgálja a célok elérését. Ez azonban – ahogy egy ügyféloldali barátom fogalmazott – „Megrettenti az ügyfeleket!” Átlátják, hogy egy ilyen fejlesztés 1,5-2 (vagy akár több) éves kemény munkát igényel a cégtől, amibe a mai, gyors eredményekre orientált világban, nehezen vágnak bele.

 

Jogos kifogások(?)
Direkt elutasításban szinte soha sincs részünk. Hogyan is merné valaki kijelenteni, hogy nem fontos, hogy hatékonyabban gazdálkodjunk szervezet tudástőkéjével!!! Egyre több helyen az írott stratégiákban is megjelenik a tudásmenedzsment rendszer fejlesztésének (kialakításának) szándéka. Ez azonban legtöbbször csak óhaj marad: „Ha egyszer lesz időnk és pénzünk, belevágunk a TMR fejlesztésébe!”
Az alábbiakban felsorolok néhány tipikus kifogást, amivel első hallásra nehéz vitatkozni, de ha jobban belegondolunk…

  • „Most nehéz gazdasági helyzetben van a cég, nem engedhetünk meg magunknak ilyen kiadást!” (Megjegyzés: Nem lehet, hogy a nem megfelelő eredmények oka éppen bizonyos területek kompetencia hiányában kereshető?!?)
  • „Éppen egy költségcsökkentési projektet indítottunk, most erre kell fókuszálnunk.” (Megjegyzés: A nem kívánatos költségek gyakran a „nem tudás” miatt keletkeznek. A TM segíthetne megtalálni a valódi okokat.)
  • „Nálunk most leépítések vannak, a tudásbővítés nem aktuális!” (Megjegyzés: Ilyenkor nagy a veszélye annak, hogy a távozó munkatársakkal pótolhatatlan tudás is távozik a szervezetből, ami néhány ésszerű TM intézkedéssel megakadályozható lenne.)

Az olvasó bizonyára tudná folytatni a listát. De hogyan tudnánk megfelelő válaszokat adni a jogosnak tűnő ellenvetésekre?

Nekünk kell változtatni, ha azt szeretnénk, hogy változzon a helyet!
Be kell látnunk, hogy a nagy szervezetek vezetői nem idióták! Döntéseiket a cégük érdekei mentén, a felismert szükségleteik alapján hozzák. Ha eddig nem kaptak elegendő érvet a tudásmenedzsment rendszer fejlesztéséhez, az a mi hibánk, nekünk kell változtatni!
Úgy kell kommunikálnunk, hogy

  • Váljon egyértelművé; milyen konkrét problémák megoldásában tud segíteni a tudásmenedzsment („fájdalom pontok”, sikertörténetek…)!
  • Mutassuk be azokat a legkisebb beavatkozási egységeket, amik már rövidtávon is mérhető eredményeket hoznak! (Pl. nyugdíj előtt álló munkatársak tudásának mentése)
  • El kell oszlatnunk azokat a félreértéseket, félreértelmezéseket, amelyek túlmisztifikálják vagy túlzottan leegyszerűsítik a TM lényegét!

 

Egy paradigma váltó tanácskozást szervezünk a megoldás megtalálására!
  1. október 13. (csütörtök) 14:00-tól kb. 17 óráig Budapesten egy meghívásos műhelymunka keretében keressük a válaszokat a fenti kérdésekre.
    13-án döntően a nagy szervezetek felé irányuló kommunikáció kerül napirendre.

 

Aki idáig elolvasta a cikket, azt nyilván mélyebben érdekli a téma. Neki szívesen szorítunk helyet a már meghívott szakemberek és az ügyfél oldalt képviselő partnereink mellett.
Akit érdekel a részvétel lehetősége, kérem, e-mailben jelezze számomra!

Gyulay Tibor
tudásmenedzsment szakértő
gyulay.tibor@kmexpert.hu

Kapcsolódó tartalmak

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
142
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
70

gamification CE jelölés ember-gép félreértés hatékonyság coaching inkubátor érettség modell Egyetem gondolatkísérlet EFQM bizalmatlanság Idő- és tudásgazdálkodás Felsőoktatás előadás expert debriefing dell digitális tartalom Bencsik Andrea Bay Zoltán GINOP 1.3.2-2015 gáspár attila Horváth Ervin exit interjú Fligby érzelmi intelligencia bizalom informatika CoP IAEA e-learning Confluence eLeraning ingyenes hírlevél időgazdálkodás CMM dr. Németh Balázs benchmarking helyzetkép HR egészség Gyulay Tibor intelligens tőke CKO i Ipar 4.0 első generáció Clive Bright felmérés HR kockázat felső vezető generációs problémák aging workforce eLearning inkubáció 45+ EQ balogh edmond CRM

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.