2022. június 30.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

„Érinti-e, és ha igen miképp a duális képzési rendszer a cégek és a felsőoktatási intézmények TM rendszereit?”

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2015. április 09.
- Korábbi cikkek
0

Az MTA TM Munkabizottságának konferenciája 2015. április 29-én

A MaMTAgyar Tudományos Akadémia GB Tudásmenedzsment Munkabizottsága immár 13 éve ismét megrendezi a minden évben esedékes konferenciáját. A konferenciák mindig a legaktuálisabb tudásmenedzsment problémákról szól. Ebben az évben a konferencia témája a duális képzés – annak kérdőjeleivel, új tudások felvetődésének igényeivel is összefüggésben.

A Konferencia sok érdekes előadással és előadóval zajlik majd, sőt a nyitó előadások megtartására néhány olyan emblematikus személy is vállalkozott, akik vagy döntéshozóik, vagy épp a duális képzés konkrét gyakorlatában jelentékeny tapasztalatokkal rendelkeznek.

A konferencia címe:„Érinti –e, és ha igen miképp a duális képzési rendszer a cégek és a felsőoktatási intézmények TM rendszereit?”

Helyszíne: Budapesti Kommunikációs és Üzleti főiskola

Cím: Budapest, XIV. kerület, Nagy Lajos kir. útja 1-9.

Időpont: 2015. április 29.

A részvétel ingyenes. Részvételi szándékát jelezze az esemény felületén: Jelentkezés az MTA TM Konferenciára

A 2015. évi TM Konferencia célja, hogy a felsőoktatási intézmények oktatói és kutatói, a vállalatok szakemberei, ill. a duális képzési rendszerekben közreműködő tanácsadó cégek minél sokrétűbb módon tárják fel – a duális képzések stratégiáinak tükrében – a TM rendszerekkel szemben támasztott igényeket és követelményeket, esetlegesen felvetődő problémákat – különös tekintettel azok a duális képzéssel összefüggő újszerű kihívásokra és feladatokra.

A TM Konferencia alapgondolata és kérdésfelvetése kettős, hisz a duális képzés kialakítása igényeinek kielégítésére úgy a felsőoktatási intézményeknek, mint az érintett, vagy számításba jöhető cégeknek fel kell készülni,  távlatilag, stratégiáikban, de a napi operatív működésük szintjén is.

A felsőoktatási intézményeknek ez különösen nagy kihívás, hisz felsőoktatási stratégiáikat meg kell megváltoztatniuk. Nyilván egy ekkora horderejű stratégiai változtatás másféle tudásokat és  új kompetenciákat igénylenek a tanáraiktól, de változásokat igényelnek a képzés strukturális rendszerével szemben is, mivel a duális képzésben résztvevőknek más, az eddigiektől eltérő, gyakorlatiasabb felkészítő tudásokra és kompetenciákra van szükségük. Mindez elvárásokat támaszt felsőoktatási intézményekkel szemben, és megoldandó problémák egész sorát vetik fel, pl. többek közt:

  • mennyire képes az adott felsőoktatási intézmény kihasználni az őt körülvevő régióra jellemző ágazati sajátosságokat és ahhoz igazítani, a szerint átalakítani és megfogalmazni intézményi stratégiáját, esetleg képzési struktúráját;
  • képes-e ennek a stratégiának a jegyében a duális képzésre – a megfelelő kompetenciák és tekintetében – a tanárait és munkatársait felkészíteni  az eddigi és hagyományostól eltérő – képzési filozófiák, tanári felfogások és gyakorlatok, új oktatási módszerek tekintetben.

A fogadó cégeknek is szükségük van stratégiai- és operatív változtatásokra, s ennek folyományaképp új tudásokra és kompetenciákra is. Mivel igen lényeges, hogy a hozzájuk érkező hallgatók számára értelmes és egyenletesen biztosított legyen a munka. Hasznos és értékteremtő feladatokat tudjanak nekik adni, másfelől a feladat érdemi ellátásához megfelelő szakmai segítséget is (pl. mentori támogatást, szakértelmet átadni képes munkatársakat vagy a hallgatóknak egyenletes munkaterhelést biztosítani, stb.)

 Tervezett előadások: 

Előadó neve A jelentkező munkahelye A tartandó (20 perces) előadás címe
Pitlik László SZIE My-X kutatócsoport Az egyetem, mint tanműhely
Németh Gergely Phd jelölt BKF “Tudás profil” változása a felsőoktatásban
Tibenszkyné dr. Fórika Krisztina Óbudai Egyetem Skálafüggetlenek-e az  oktatási hálózatok?
Prof. dr. Bencsik Andrea Budapesti Gazdasági Főiskola A duális képzés, mint a tudásmegosztás új platformja
Dr. Kabai Imre – Kabainé Tóth Klára – Szatmáriné dr. Balogh Mária CONVICTUS-CONSULT Szervezetfejlesztő és Vezetési Tanácsadó Kft. Duális felsőfokú képzéseben résztvevő intézményi és vállalati oktatók kompetencia felmérése
Véry Zoltán c. egyetemi docens Menedzsment Fórum (nem munkahely) A társas tudás orkesztrációja digitális vállalkozásoknál
Fenyősi Zoltán Eff-Active Consulting Mit ér a duális képzés, amíg a projekt menedzsment nem szakma Magyarországon?
Szendrő Éva Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Kar, Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék A duálissá alakuló köznevelési rendszerünk, mint a felső oktatási rendszerünk stratégiai „beszállítója”
Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő KM EXPERT Kft. A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe
Dr. Boda György, Phd. Budapesti Corvinus Egyetem A tudástőke fejlődésének megtorpanása, mint gazdasági nehézségeink fő oka
Prof. Dr. Noszkay Erzsébet BKF A felsőoktatás duális képzési rendszere

 

 

Megosztom1MegosztomElküldöm

Hasonló bejegyzések

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
117
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
61

gáspár attila HR CE jelölés Idő- és tudásgazdálkodás hatékonyság hírlevél időgazdálkodás Confluence felmérés balogh edmond eLeraning e-learning Clive Bright benchmarking CoP IAEA előadás intelligens tőke félreértés CMM Fligby HR kockázat Gyulay Tibor CKO digitális tartalom eLearning expert debriefing helyzetkép aging workforce egészség felső vezető dr. Németh Balázs CRM i inkubátor érzelmi intelligencia exit interjú dell gamification bizalom EQ bizalmatlanság gondolatkísérlet érettség modell Bay Zoltán Egyetem Horváth Ervin generációs problémák Felsőoktatás informatika 45+ első generáció GINOP 1.3.2-2015 inkubáció Bencsik Andrea EFQM ingyenes Ipar 4.0 ember-gép coaching

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.