2021. április 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Kezdőlap Korábbi cikkek

„Érinti-e, és ha igen miképp a duális képzési rendszer a cégek és a felsőoktatási intézmények TM rendszereit?”

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2015. április 09.
- Korábbi cikkek
0

Az MTA TM Munkabizottságának konferenciája 2015. április 29-én

A MaMTAgyar Tudományos Akadémia GB Tudásmenedzsment Munkabizottsága immár 13 éve ismét megrendezi a minden évben esedékes konferenciáját. A konferenciák mindig a legaktuálisabb tudásmenedzsment problémákról szól. Ebben az évben a konferencia témája a duális képzés – annak kérdőjeleivel, új tudások felvetődésének igényeivel is összefüggésben.

A Konferencia sok érdekes előadással és előadóval zajlik majd, sőt a nyitó előadások megtartására néhány olyan emblematikus személy is vállalkozott, akik vagy döntéshozóik, vagy épp a duális képzés konkrét gyakorlatában jelentékeny tapasztalatokkal rendelkeznek.

A konferencia címe:„Érinti –e, és ha igen miképp a duális képzési rendszer a cégek és a felsőoktatási intézmények TM rendszereit?”

Helyszíne: Budapesti Kommunikációs és Üzleti főiskola

Cím: Budapest, XIV. kerület, Nagy Lajos kir. útja 1-9.

Időpont: 2015. április 29.

A részvétel ingyenes. Részvételi szándékát jelezze az esemény felületén: Jelentkezés az MTA TM Konferenciára

A 2015. évi TM Konferencia célja, hogy a felsőoktatási intézmények oktatói és kutatói, a vállalatok szakemberei, ill. a duális képzési rendszerekben közreműködő tanácsadó cégek minél sokrétűbb módon tárják fel – a duális képzések stratégiáinak tükrében – a TM rendszerekkel szemben támasztott igényeket és követelményeket, esetlegesen felvetődő problémákat – különös tekintettel azok a duális képzéssel összefüggő újszerű kihívásokra és feladatokra.

A TM Konferencia alapgondolata és kérdésfelvetése kettős, hisz a duális képzés kialakítása igényeinek kielégítésére úgy a felsőoktatási intézményeknek, mint az érintett, vagy számításba jöhető cégeknek fel kell készülni,  távlatilag, stratégiáikban, de a napi operatív működésük szintjén is.

A felsőoktatási intézményeknek ez különösen nagy kihívás, hisz felsőoktatási stratégiáikat meg kell megváltoztatniuk. Nyilván egy ekkora horderejű stratégiai változtatás másféle tudásokat és  új kompetenciákat igénylenek a tanáraiktól, de változásokat igényelnek a képzés strukturális rendszerével szemben is, mivel a duális képzésben résztvevőknek más, az eddigiektől eltérő, gyakorlatiasabb felkészítő tudásokra és kompetenciákra van szükségük. Mindez elvárásokat támaszt felsőoktatási intézményekkel szemben, és megoldandó problémák egész sorát vetik fel, pl. többek közt:

  • mennyire képes az adott felsőoktatási intézmény kihasználni az őt körülvevő régióra jellemző ágazati sajátosságokat és ahhoz igazítani, a szerint átalakítani és megfogalmazni intézményi stratégiáját, esetleg képzési struktúráját;
  • képes-e ennek a stratégiának a jegyében a duális képzésre – a megfelelő kompetenciák és tekintetében – a tanárait és munkatársait felkészíteni  az eddigi és hagyományostól eltérő – képzési filozófiák, tanári felfogások és gyakorlatok, új oktatási módszerek tekintetben.

A fogadó cégeknek is szükségük van stratégiai- és operatív változtatásokra, s ennek folyományaképp új tudásokra és kompetenciákra is. Mivel igen lényeges, hogy a hozzájuk érkező hallgatók számára értelmes és egyenletesen biztosított legyen a munka. Hasznos és értékteremtő feladatokat tudjanak nekik adni, másfelől a feladat érdemi ellátásához megfelelő szakmai segítséget is (pl. mentori támogatást, szakértelmet átadni képes munkatársakat vagy a hallgatóknak egyenletes munkaterhelést biztosítani, stb.)

 Tervezett előadások: 

Előadó neve A jelentkező munkahelye A tartandó (20 perces) előadás címe
Pitlik László SZIE My-X kutatócsoport Az egyetem, mint tanműhely
Németh Gergely Phd jelölt BKF “Tudás profil” változása a felsőoktatásban
Tibenszkyné dr. Fórika Krisztina Óbudai Egyetem Skálafüggetlenek-e az  oktatási hálózatok?
Prof. dr. Bencsik Andrea Budapesti Gazdasági Főiskola A duális képzés, mint a tudásmegosztás új platformja
Dr. Kabai Imre – Kabainé Tóth Klára – Szatmáriné dr. Balogh Mária CONVICTUS-CONSULT Szervezetfejlesztő és Vezetési Tanácsadó Kft. Duális felsőfokú képzéseben résztvevő intézményi és vállalati oktatók kompetencia felmérése
Véry Zoltán c. egyetemi docens Menedzsment Fórum (nem munkahely) A társas tudás orkesztrációja digitális vállalkozásoknál
Fenyősi Zoltán Eff-Active Consulting Mit ér a duális képzés, amíg a projekt menedzsment nem szakma Magyarországon?
Szendrő Éva Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Kar, Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék A duálissá alakuló köznevelési rendszerünk, mint a felső oktatási rendszerünk stratégiai „beszállítója”
Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő KM EXPERT Kft. A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe
Dr. Boda György, Phd. Budapesti Corvinus Egyetem A tudástőke fejlődésének megtorpanása, mint gazdasági nehézségeink fő oka
Prof. Dr. Noszkay Erzsébet BKF A felsőoktatás duális képzési rendszere

 

 

MegosztvaMegosztvaKüldés
Előző cikk

A tudásmenedzsment mérhető, a haszna kimutatható

Következő cikk

Tudásbarát szervezeti kultúra

Hasonló bejegyzések

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
78
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
32
Következő cikk

Tudásbarát szervezeti kultúra

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Megértettem és elfogadom az adatkezelési tájékoztató(GDPR)-t.

húsz − 8 =

Eseménynaptár

« 2021. április » loading...
h K s c p s v
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2

Közelgő események

ked 13

💻 26. online TM workshop – Kutatási anyagok strukturálása

2021. április 13. időpont:16:00 - 17:20
ked 27

💻 27. online TM workshop

2021. április 27. időpont:16:00 - 17:00
máj 11

💻 28. online TM workshop

2021. május 11. időpont:16:00 - 17:00
máj 25

💻 29. online TM workshop

2021. május 25. időpont:16:00 - 17:00
jún 08

💻 30. online TM workshop – Tavaszi záró programunk

2021. június 8. időpont:16:00 - 17:00

Továbbiak…

Ajánlott cikkek

  • Nyári tréningünk élménybeszámolója 2019. október 08.
  • Van jövője a magyar focinak? 2020. január 14.
  • Hogyan fogott az eNET a tudásmenedzsmenthez? 2020. január 09.
  • Tudásmenedzsment – 2019-es év összefoglalója 2019. december 18.

Iratkozz fel hírlevelünkre

  • Népszerű
  • Hozzászólások
  • Legfrissebbek
A SECI modell kiterjesztése

A SECI modell kiterjesztése

2018. november 08.
HR kihívások – 2019

HR kihívások – 2019

2019. november 05.
A projektek és a lessons learned

A projektek és a lessons learned

2016. november 06.
Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

Együttműködés-fejlesztés a hálózatkutatás (új) eszközeivel

3

„Pedig olyan egyértelmű a kapcsolat”!

1
KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

KM EXPERT honlap a közösség támogatásával

1
💻 20. online TM workshop – Feladatmenedzsment és döntéstámogatás a SalvadORG felmérésével

Tudástérképezési technikák és gyakorlatok

2021. március 08.
MTA, Tudásmenedzsment Munkabizottságának XVIII. konferenciája

Milyen technikák léteznek a tudástérképezésre?

2021. február 19.
Tudásmenedzsment – 2021

Tudásmenedzsment – 2021

2021. február 18.

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.