2022. június 23.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

Céges sztori-, és tudásmentés a gyakorlatban

A sztorik mi vagyunk!

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop
1

Döbbenetes mekkora ereje van egyes történeteknek a szervezetben: segíthetnek a szervezeti tanulás serkentésében, az elköteleződés növelésében, új üzleti sikerek elérésében. Ami pedig a kettős vállalati értékteremtést illeti, az egyik leghálásabb módszertan a történetmentés: „A munkatársak szívesen osztják meg az élményeiket. Fontos számukra a munkahelyi közösség fenntartása, fejlesztése. Érdeklődnek, és kíváncsiak a  történetmentés végeredményére.” – fejtette ki Lengyel Zsófia történetmentő a prezentációjában.

Céges sztorik összetett hálózata szövi át a szervezeteket

Hol találjuk a sztorikat? Például a folyosókon, a menzán, a dohányzóban, vagy régebbi kifejezéssel a zuhany-híradóban. Időnk jelentős részét töltjük a munkatársainkkal. Az emberi kapcsolatok, a társas viselkedés természetes része a kommunikáció. Egy szervezet életében hatalmas erővel bírnak a céges sztorik, a legendák és a mítoszok. Ezek rejtik a szervezeti kultúra egyes elemeit is. Az, hogy hogyan történik mindezek megélése, a szervezet önértelmező és tanulási képességét mutatja. A május 5-ei online TM workshopon Lengyel Zsófia “krónikás” mutatta be nekünk a storytelling és a történetmentés módszereit és hatásait a vállalati életben. Előadónk a Dreher Sörgyárak példáján keresztül mesélt a történetek értékéről és felhasználási lehetőségeiről. A kőbányai sörgyártás 165 éves évfordulója alkalmából indult projektben egy történeti és egy sztorikat tartalmazó könyv született, az összegyűjtött anyagok pedig azóta is számtalan formában és helyen hasznosulnak (PR, tárgyalás, múzeum, közösségi média, marketing, employer branding, edukáció).

Hogyan történik a történetmentés?

A tudásgyűjtés nem egyenlő a sztori-gyűjtéssel. A történet egy összetett, több tudásmorzsát rejtő üzenetcsomag, amelyet később a szerkesztői munka során tudunk elemeire szedni, majd összefűzni konkrét tudáselemekké. A sztorik kiterjedhetnek pl. a cég történetére, stratégiára, kompetenciákra, technológiai tudásra, hozzáállásra, értékrendre. A módszereit tekintve számos lehetőségünk van a történetmentésre. Történhet kampányszerűen, önkéntes pályázatokkal, interjúkészítéssel, rendezvényeken, beszélgetős klubdélutánokon, illetve dokumentum és forráskutatással. A lényegi tudásmorzsák feltárása érdekében nagyon fontos a szerkesztői munka és az, hogy a folyamatot TM szemléletben vezessük végig. Legyen  világos a cél, semleges és következetes a történetet gyűjtő, biztosítsuk a visszacsatolási lehetőségeket. A tudásmentés legkorszerűbb eszköze a tudásbázis építés. A sztoriból tudást hozhatunk létre: rögzítjük, kategorizáljuk, elérhetővé tesszük külső-belső felhasználásra és utánkövetjük a folyamatot. A történeteket beépíthetjük a PR és marketing kommunikációba, a szervezeten kívüli és belüli ismeretterjesztésbe, a képzés-fejlesztési rendszerbe, az onboardingba, a közösségépítésbe, vagyis rengeteg hozadéka van a történetmentésnek! 

Nagyon izgalmas és értékes tapasztalatokat hallhattunk a tudásközösségünk tagjaitól a workshopon

Szóba került az exit interjú, mint a tudásmentés egy módszertana, és annak másik pólusa az első napi interjú is. Személyes példa kapcsán előkerült a családi történetmentés és hogy hogyan érvényesíthető az összetartás értéke, mint a közösségformálás egy eszköze. Elgondolkodtató kérdéseket nyitottunk ki, mint a sztorik mögötti többértelműség, az eltérő tanulságok, a hitelesség korlátjai. Egy példa volt a csapatépítő tanulságok feldolgozása történetmeséléssel, majd azok felhasználása. Generációváltásban is kulcselem lehet a történetmesélés. Megállapítottuk, hogy rengeteg történet kering a szervezetekben, ezek rögzítésének és felhasználásának hiánya fájdalompont sokak számára. Az üzleti problémamegoldás egyik kritikus eszköze kell, hogy legyen a történetmentés, hiszen a cégérték megjelenik a know-how-ban, és a szervezeti vagyon kézzelfoghatóvá válik a tudásállomány által. Mindezek alapján azt is megállapítottuk, hogy az értékteremtés jól megfigyelhető a tudásmentés folyamataiban és végeredményében is.

„Gördülékeny szervezés, hatékony időgazdálkodás. Még az online téren keresztül is érezhető volt, hogy sikerült befogadó légkört teremteni. Nagyon tetszett a prezentációban a kreatív illusztráció. Látszott rajta az extra befektetett munka, amitől megtisztelve éreztem magam!” – egyik résztvevőnk megtisztelő visszajelzése jól tükrözi, milyen is volt a 6. online TM workshopunk. Te mit mondasz a következő alkalom után? Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt a következő online TM workshopon, ahol az aktuális téma a TEAMS használata lesz!

 

💻 online TM workshop – VII – Hatékony online csapatmunka a Teams-ben!

⏰ Május 12. kedd, 16:00-17:00 👥virtuális ZOOM szobában

>>Részletek és ingyenes regisztráció

Címke: storytellingonboardingonline TM workshoptudásbázis építésgenerációváltásexit interjúJó gyakorlatokpályázatszervezeti kultúraszervezeti tanulásTMtudástudásbázistudásközösségtudásmenedzsmenttudásmentés
Megosztom18Megosztom3Elküldöm

Hasonló bejegyzések

Emberi erőforrások fejlesztése az IPAR 4.0 bevezetése tükrében c. konferencia
Konferencia

Szakmai programajánlónk a nyárindításhoz

Összegyűjtöttük a következő időszak programjait partnereink szervezésében: 7. META-INF Atlassian Day (jún. 7-9.) Az Atlassian kollaborációt támogató megoldása, a Confluence...

írta Demjén Szimóna
2022. június 15.
22
Tudásmenedzsment Pecha Kucha Est
CKO ACADEMY

Tudásmenedzsment Pecha Kucha Est

Ha igényes időtöltésre vágysz, gyere el formabontó szakmai közösségi összejövetelünkre. Pecha Kucha estünk keretében 6’ 40”-es előadásokat hallgathatsz meg a...

írta Gyulay Tibor
2022. május 09.
61

benchmarking időgazdálkodás Confluence Ipar 4.0 expert debriefing Egyetem inkubáció ingyenes bizalom felmérés Felsőoktatás CRM exit interjú generációs problémák Fligby gondolatkísérlet hatékonyság IAEA dell dr. Németh Balázs érzelmi intelligencia eLearning EQ Clive Bright előadás egészség GINOP 1.3.2-2015 45+ balogh edmond i Idő- és tudásgazdálkodás CE jelölés informatika aging workforce CKO hírlevél digitális tartalom inkubátor CMM e-learning Bencsik Andrea Bay Zoltán félreértés első generáció HR kockázat gamification intelligens tőke helyzetkép ember-gép HR coaching CoP Gyulay Tibor felső vezető eLeraning bizalmatlanság gáspár attila EFQM érettség modell Horváth Ervin

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.