2023. március 20.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Szakmai programok

Céges sztori-, és tudásmentés a gyakorlatban

A sztorik mi vagyunk!

Demjén Szimóna írta Demjén Szimóna
2021. február 18.
- Szakmai programok, TM workshop
1
48
SHARES
228
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Döbbenetes mekkora ereje van egyes történeteknek a szervezetben: segíthetnek a szervezeti tanulás serkentésében, az elköteleződés növelésében, új üzleti sikerek elérésében. Ami pedig a kettős vállalati értékteremtést illeti, az egyik leghálásabb módszertan a történetmentés: „A munkatársak szívesen osztják meg az élményeiket. Fontos számukra a munkahelyi közösség fenntartása, fejlesztése. Érdeklődnek, és kíváncsiak a  történetmentés végeredményére.” – fejtette ki Lengyel Zsófia történetmentő a prezentációjában.

Céges sztorik összetett hálózata szövi át a szervezeteket

Hol találjuk a sztorikat? Például a folyosókon, a menzán, a dohányzóban, vagy régebbi kifejezéssel a zuhany-híradóban. Időnk jelentős részét töltjük a munkatársainkkal. Az emberi kapcsolatok, a társas viselkedés természetes része a kommunikáció. Egy szervezet életében hatalmas erővel bírnak a céges sztorik, a legendák és a mítoszok. Ezek rejtik a szervezeti kultúra egyes elemeit is. Az, hogy hogyan történik mindezek megélése, a szervezet önértelmező és tanulási képességét mutatja. A május 5-ei online TM workshopon Lengyel Zsófia “krónikás” mutatta be nekünk a storytelling és a történetmentés módszereit és hatásait a vállalati életben. Előadónk a Dreher Sörgyárak példáján keresztül mesélt a történetek értékéről és felhasználási lehetőségeiről. A kőbányai sörgyártás 165 éves évfordulója alkalmából indult projektben egy történeti és egy sztorikat tartalmazó könyv született, az összegyűjtött anyagok pedig azóta is számtalan formában és helyen hasznosulnak (PR, tárgyalás, múzeum, közösségi média, marketing, employer branding, edukáció).

Hogyan történik a történetmentés?

A tudásgyűjtés nem egyenlő a sztori-gyűjtéssel. A történet egy összetett, több tudásmorzsát rejtő üzenetcsomag, amelyet később a szerkesztői munka során tudunk elemeire szedni, majd összefűzni konkrét tudáselemekké. A sztorik kiterjedhetnek pl. a cég történetére, stratégiára, kompetenciákra, technológiai tudásra, hozzáállásra, értékrendre. A módszereit tekintve számos lehetőségünk van a történetmentésre. Történhet kampányszerűen, önkéntes pályázatokkal, interjúkészítéssel, rendezvényeken, beszélgetős klubdélutánokon, illetve dokumentum és forráskutatással. A lényegi tudásmorzsák feltárása érdekében nagyon fontos a szerkesztői munka és az, hogy a folyamatot TM szemléletben vezessük végig. Legyen  világos a cél, semleges és következetes a történetet gyűjtő, biztosítsuk a visszacsatolási lehetőségeket. A tudásmentés legkorszerűbb eszköze a tudásbázis építés. A sztoriból tudást hozhatunk létre: rögzítjük, kategorizáljuk, elérhetővé tesszük külső-belső felhasználásra és utánkövetjük a folyamatot. A történeteket beépíthetjük a PR és marketing kommunikációba, a szervezeten kívüli és belüli ismeretterjesztésbe, a képzés-fejlesztési rendszerbe, az onboardingba, a közösségépítésbe, vagyis rengeteg hozadéka van a történetmentésnek! 

Nagyon izgalmas és értékes tapasztalatokat hallhattunk a tudásközösségünk tagjaitól a workshopon

Szóba került az exit interjú, mint a tudásmentés egy módszertana, és annak másik pólusa az első napi interjú is. Személyes példa kapcsán előkerült a családi történetmentés és hogy hogyan érvényesíthető az összetartás értéke, mint a közösségformálás egy eszköze. Elgondolkodtató kérdéseket nyitottunk ki, mint a sztorik mögötti többértelműség, az eltérő tanulságok, a hitelesség korlátjai. Egy példa volt a csapatépítő tanulságok feldolgozása történetmeséléssel, majd azok felhasználása. Generációváltásban is kulcselem lehet a történetmesélés. Megállapítottuk, hogy rengeteg történet kering a szervezetekben, ezek rögzítésének és felhasználásának hiánya fájdalompont sokak számára. Az üzleti problémamegoldás egyik kritikus eszköze kell, hogy legyen a történetmentés, hiszen a cégérték megjelenik a know-how-ban, és a szervezeti vagyon kézzelfoghatóvá válik a tudásállomány által. Mindezek alapján azt is megállapítottuk, hogy az értékteremtés jól megfigyelhető a tudásmentés folyamataiban és végeredményében is.

„Gördülékeny szervezés, hatékony időgazdálkodás. Még az online téren keresztül is érezhető volt, hogy sikerült befogadó légkört teremteni. Nagyon tetszett a prezentációban a kreatív illusztráció. Látszott rajta az extra befektetett munka, amitől megtisztelve éreztem magam!” – egyik résztvevőnk megtisztelő visszajelzése jól tükrözi, milyen is volt a 6. online TM workshopunk. Te mit mondasz a következő alkalom után? Várunk minden kedves régi és új érdeklődőt a következő online TM workshopon, ahol az aktuális téma a TEAMS használata lesz!

 

💻 online TM workshop – VII – Hatékony online csapatmunka a Teams-ben!

⏰ Május 12. kedd, 16:00-17:00 👥virtuális ZOOM szobában

>>Részletek és ingyenes regisztráció

Címke: storytellingonboardingonline TM workshoptudásbázis építésgenerációváltásexit interjúJó gyakorlatokpályázatszervezeti kultúraszervezeti tanulásTMtudástudásbázistudásközösségtudásmenedzsmenttudásmentés

Kapcsolódó tartalmak

Jelentkezzetek párban a tudásmenedzsment képzéseinkre!
CKO ACADEMY

Jelentkezzetek párban tudásmenedzsment képzéseinkre!

A sikeres tanuló szervezeti átalakulás feltétele, hogy mind vezetői szintről, mind az operatív végrehajtásban legyen...

írta Szabó Márton
2023. március 20.
0
Halhatatlanná válnak a szervezéstudomány nagyjai
Közérdekű információk

Halhatatlanná válnak a szervezéstudomány nagyjai

10 évig dolgoztam a BME, akkori nevén Ipari Üzemgazdaságtan Tanszékén. Volt szerencsém személyesen találkozni szakmánk olyan személyiségével, mint Ladó László...

írta Gyulay Tibor
2023. március 20.
33

felmérés CMM dell hírlevél Clive Bright aging workforce egészség informatika CoP előadás Bay Zoltán EFQM első generáció benchmarking helyzetkép 45+ bizalom digitális tartalom eLearning gondolatkísérlet HR e-learning Felsőoktatás ember-gép coaching időgazdálkodás hatékonyság Egyetem érzelmi intelligencia Gyulay Tibor CRM CKO érettség modell HR kockázat exit interjú inkubáció bizalmatlanság generációs problémák CE jelölés félreértés GINOP 1.3.2-2015 gamification expert debriefing Idő- és tudásgazdálkodás Fligby Confluence felső vezető Bencsik Andrea i intelligens tőke dr. Németh Balázs gáspár attila EQ balogh edmond Ipar 4.0 eLeraning inkubátor ingyenes IAEA Horváth Ervin

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.