2023. március 20.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

BENCSIK ANDREA: A tudásmenedzsment elméletben és gyakorlatban

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2015. március 11.
- Korábbi cikkek
0
35
SHARES
168
VIEWS
Megosztás a FacebookonMegosztás LinkedIn-enMegosztás emailben

Könyvajánló

book and speech bubblesTovább bővül a TM magyar nyelvű irodalma. J Hamarosan megjelenik Bencsik Andrea új könyve az Akadémia Kiadó gondozásában. Örömmel tettem eleget a felkérésnek, hogy írjak ajánlást a műhöz. A szerző hozzájárulásával, a következő hírlevelünkkel kezdődően szemelvényeket közlünk a hiánypótló alkotásból. Addig is, az ajánlás szövege mellett, az olvasóink megismerkedhetnek a könyv tartalmi felépítésével.

A gyakorló tanácsadó nézőpontjából közelítettem Bencsik Andrea művéhez, és nagy örömömre szolgált, hogy rengeteg olyan elemet találtam benne, ami segítheti a tudásmenedzsment korszerű szemléletének terjesztését a magyarországi szervezetek körében.

A tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése során a megbízók azt várják a külsős szakértőtől, hogy a lehető leggyorsabban érjenek el kimutatható eredményeket. Az alapok azonban általában hiányoznak. A szervezetek tagjai nincsenek tisztában a tudásmenedzsment lényegével. Nem tudják, mit várhatnak el a kiépítendő tudáskezelő rendszertől, és a fogalmak meg nem értése vagy félreértelmezése vissza-visszatérő problémákat okoz a közös munka során.

Bencsik Andrea könyve esélyt ad arra, hogy közös nyelvet beszélhessen a megbízó és a tanácsadó. Hosszú távon nagyon sokat fogunk profitálni abból, hogy a felsőoktatásban megfelelő színvonalon foglalkoznak a tudásmenedzsmenttel, de ha a könyvet gyakorló szakemberek is forgatják, a haszon rövidtávon is megjelenik.

 

A könyv legfőbb értéke, hogy segít eligazodni a TM fogalomrendszerében. A szerző nem csupán bemutatja a különböző elméleti irányzatokat, de nagy segítséget ad az eligazodásban, az olvasó számára követhető irányvonal megmutatásával. A szerző világos vonalvezetéssel teremti meg a kapcsolatot az elmélet és gyakorlat között. Sőt, nem csak arra vonatkozóan ad útmutatást, hogy hogyan kellene megvalósítani a tudásmenedzsmentet a gyakorlatban, hanem beszámol a gyakorlati tapasztalatokról is. Jó és tanulságos példák bemutatása nem csupán a könyv hitelességét növeli, de lehetőséget ad az olvasónak arra, hogy belegondoljon saját szervezete helyzetébe, kihívásaiba, lehetőségeibe a tudáskezelés terén.

 

Ajánlom a könyvet a felsőoktatásban részt vevő hallgatóknak; az egyik legdinamikusabban fejlődő, legnagyobb jövő előtt álló szervezetfejlesztési területen kaphatnak olyan útravalót, amivel akár egy hivatást is megalapozhatnak.

Legalább ilyen jó szívvel ajánlom a művet a gyakorló szakemberek figyelmébe; a könyvből megszerezhető tudás hasznosításával egy fontos területen állhatnak a szervezetük fejlesztési folyamatának élére!

 

Gyulay Tibor

Tudásmenedzsment szakértő

(KM EXPERT Kft.)

 

A könyv tartalomjegyzéke:

 

  1. Amit a tudásról tudni kell ……………………………………………………………….. 13

1.1. Hol kezdődik az emberi tudás – értelem? Egyéni/szervezeti tudás

(Lazanyi Kornélia gondolataival kiegészítve) ………………………………………. 13

1.2. A tudás es tanulás kölcsönhatása ………………………………………………………… 20

1.3. Memória egyéni es szervezeti szintje ………………………………………………….. 23

Irodalom jegyzek az 1. fejezethez …………………………………………………………………… 35

  1. A tudásmenedzsment rendszerepies (TMR) múltja es jövője …………… 38

2.1. A tudásmenedzsment gyökerei es definíciói …………………………………………. 38

2.2. A tudásmenedzsment rendszerepies feltételei ……………………………………… 46

2.3. A rendszerepies logikai modelljei ……………………………………………………… 61

2.4. A rendszer legérzékenyebb eleme – az ember ………………………………………. 80

2.5. Formális es informális szervezeti keretek – csoportok, teamek

(Marosi Ildikó) …………………………………………………………………………………. 84

Irodalom jegyzek a 2. fejezethez ……………………………………………………………………. 97

  1. A tudásmenedzsment rendszer es vállalati kapcsolatrendszere …………. 103

3.1. Stratégia – TM stratégia ……………………………………………………………………. 104

3.2. A kommunikáció szerepe a tudásmenedzsmentben (Dobrai Katalin) ………. 114

3.3. HR es TM ……………………………………………………………………………………….. 121

3.4. Az etika jelentősege a TMR – ben ………………………………………………………. 135

3.5. Innováció es TM ………………………………………………………………………………. 143

3.6. A social media hátasa a tudásmenedzsment rendszer működésére ………….. 159

Irodalom jegyzek a 3. fejezethez ……………………………………………………………………. 170

tudásmenedzsment_1tordOK.indd 5 2015.02.10. 12:21:28

6 TARTALOMJEGYZEK

  1. Tudásmenedzsment rendszerépítés a szervezetben,

mint változás menedzselése ……………………………………………………………… 176

4.1. változtatás előkészítése …………………………………………………………………….. 176

4.2. A változtatás kivitelezése, mint projektfeladat ……………………………………… 180

4.3. Visszacsatolás es számbavétel ……………………………………………………………. 186

Irodalom jegyzek a 4. fejezethez ……………………………………………………………………. 192

  1. A tudásmenedzsment rendszer kialakítása során alkalmazható

módszerek ………………………………………………………………………………………. 193

5.1. A TM rendszer működés támogatása …………………………………………………… 193

5.2. A TM rendszer alapja, a stratégia kialakítása ……………………………………….. 194

5.3. A tudásazonosítás eszközei ………………………………………………………………… 196

5.4. A tudásszerzés módszertana ………………………………………………………………. 201

5.5. A tudásfejlesztés lehetőségei ……………………………………………………………… 209

5.6. Tudásmegosztás – átadás eszközrendszere …………………………………………… 215

5.7. A tudáshasznosítás megoldásai …………………………………………………………… 220

5.8. A tudásrögzítés eszközei ……………………………………………………………………. 225

5.9. A tudásellenőrzés módszerei ……………………………………………………………… 229

Irodalom jegyzek az 5. fejezethez …………………………………………………………………… 233

  1. A tudásmenedzsment vállalati gyakorlata ………………………………………… 235

6.1. Jó megoldások es kevésbe jó tapasztalatok ………………………………………….. 235

6.2. Mitől működik es miért nem? …………………………………………………………….. 241

6.3. Példák a nagyvállalati/szervezeti életből ……………………………………………… 246

6.3.1. Egy multinacionális termelő vállalat TM rendszere ………………………………. 246

6.3.2. Esettanulmány egy oktatási intézmény életéből ……………………………………. 255

6.3.3. Tudásközösség a Consultant Kft.-nel (Lazanyi Kornélia) ………………………. 262

6.4. Esettanulmányok a KKV szektorból …………………………………………………… 271

6.4.1. Tudásmenedzsment rendszer a Consultant Kft.-nel (Lazanyi Kornelia) …… 271

6.4.2. Termelő – szolgáltató vállalat tudásmenedzsment rendszere …………………… 275

6.4.3. Termelő kisvállalat TM rendszere ………………………………………………………. 279

Irodalom jegyzek a 6. fejezethez ……………………………………………………………………. 284

  1. TM kutatási eredmények es további nyitott kérdések ………………………. 285

7.1. Tudásmenedzsment a HR-ben nemzetközi vállalatok helyi

leányvállalatainál – empirikus kutatások tükrében

(Dobrai Katalin–Renata Machova–Poor Jozsef) …………………………………… 285

7.2. Intergeneració menedzsment a családi vállalkozásoknál (Marosi Ildikó) …. 294

7.3. Tudásátadási hajlandóság vizsgálata mentori gyakorlat alapján

(Juhász Timea) …………………………………………………………………………………. 303

7.4. A Big Data technológia gazdasági es társadalmi jelentősege

(Szármes Peter) ………………………………………………………………………………… 308

Irodalom jegyzek a 7. fejezethez ……………………………………………………………………. 318

Kapcsolódó tartalmak

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
142
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
70

dell expert debriefing érzelmi intelligencia Clive Bright Ipar 4.0 inkubáció bizalmatlanság félreértés bizalom időgazdálkodás generációs problémák előadás Gyulay Tibor Idő- és tudásgazdálkodás CKO HR Felsőoktatás ember-gép CE jelölés e-learning aging workforce dr. Németh Balázs intelligens tőke eLearning felső vezető egészség eLeraning hírlevél Confluence Bay Zoltán digitális tartalom CMM Egyetem ingyenes Fligby balogh edmond exit interjú hatékonyság gondolatkísérlet coaching GINOP 1.3.2-2015 IAEA első generáció Horváth Ervin gamification inkubátor Bencsik Andrea CoP érettség modell HR kockázat benchmarking felmérés CRM helyzetkép informatika EFQM EQ 45+ gáspár attila i

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Vezetőképzés
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.