Oszd meg tapasztalataidat a május 4-i tudásmenedzsment műhelyen!
Ha egy téma érdekel, szívesen csatlakozom azokhoz, akikkel megoszthatom a tudásomat, akiktől tanulhatok. A tudásom fejlesztésének egyik leghatékonyabb módja a tudásközösségek életében való részvétel.
Felismerték ezt a szervezetek is. Nekik is jó, ha munkatársaik kompetenciájának fejlesztésére a hatékonyabb (olcsóbb) és motiválóbb közösségi tanulási formákat tudják alkalmazni. Rengeteg kérdés merül azonban fel: Milyen tevékenységeket támogassunk? Hogyan illeszthetők a szakmai közösségek a cég életébe? Ösztönözzük, támogassuk a működésüket? Tudjuk mérni a munkájuk eredményét…?
Ha van tapasztalatod vagy véleményed a szakmai és/vagy tudásközösségek működésével kapcsolatban, jelentkezz nálunk, és lehetőséget adunk a bemutatkozásra a május 4-i TM Műhelyünkön.
A szakmai és tudásközösségeknek nagy szerepe van az egyéni és így áttételesen a szervezeti tudás gyarapításában. Tudásközösségünk következő összejövetelén ez a téma kerül a középpontba. Megismerhetjük a házigazda Robert Bosch Kft. sikeres gyakorlatát (30-nél több szakmai közösség működik náluk), és fentiekben vázolt, izgalmas kérdésekre keressük a választ..
Szerencsére sokan vannak olyanok, akik szívesen tanulnak, és örömmel osztják meg tudásukat másokkal. Ezek az emberek gyakran megtalálják egymást, és a közös érdeklődés, tudásvágy mentén valamilyen formában beindul köztük a tudáscsere. A közösségi tanulás hatékonyságában is van eltérés az egyes csapatok között. A jó gyakorlatok megosztása sokat segíthet abban, hogy ne kelljen mindenkinek a saját kárán megtanulnia, kikísérleteznie a legjobb működési formát.
Külön kérdéskör a vállalati kereteken belül működő tudásmegosztó közösségek élete. Nyilvánvaló, hogy az egyéni és szervezeti érdeknek van közös metszete; a cégnek nem lehet ellenére, ha amunkatársai kompetenciája fejlődik. De hogyan tudjuk egyensúlyba hozni a közösségi tanulás egyik legnagyobb motivátorát, az önkéntességet a szervezet azon érdekével, hogy a kulcsemberei vegyenek részt kompetenciájuk fejlesztését szolgáló közösségi tanulási formákban? Cégen belül, önmaguktól nagyon ritkán jönnek létre ilyen közösségek (szerencsére nem példa nélküli a dolog). Ha a cég ösztönzi, támogatja a megalakulásukat, működésüket, akkor követelményeket is akar támasztani a részvevőkkel szemben. Itt már nehéz meghúzni a határt a munkahelyi feladatok és az önkéntes tanulás között. Ez önmagában még nem is lenne baj, a nyomás azonban éppen a közösségek önszervező mechanizmusait oltja ki (vagy legalább is jelentősen tompítja).
Gondolom, a kérdések sorát Te is tudnád folytatni, hát akkor tedd is meg:
A témához kapcsolódó kérdéseiddel vagy a május 4-i műhelyen való bemutatkozási szándékoddal keress meg a gyulay.tibor@kmexpert.hu címen!
A program honlapján tudsz regisztrálni az eseményre: http://kmexpert.hu/esemenyek/tudaskozossegek-szakmai-kozossegek-a-szervezetben-es-azon-tul-2017-05-04/
Zsadányi Rita (Bosch) cikkét itt éred el: http://kmexpert.hu/a-szakmai-kozossegek-vilaga/