“Nincs időnk digitális tananyagot fejleszteni, csak faék készítésére, viszont később csillagrombolóvá alakítanánk. Meg tudjátok oldani?” – szól sarkosan a gyakori ügyféligény, amivel a SkillDict csapata találkozik. Közös eseményünkön bemutatták: megoldják.
Március 7-én a SkillDict vendéglátása mellett hibrid formában tartottuk meg közös, Az e-learning forradalma! című eseményünket. A SkillToolkit ismertetőjéből és az azt követő kötetlen beszélgetések során is számos lényeges gondolatot, trendet és szempontot ismertünk meg.
Könczöl Tamás innovációs igazgatótól egy olyan szoftveres megoldásból kaptunk ízelítőt, amely messze túlmutat a klasszikus e-learning rendszereken. A fejlesztők alapvető célja, hogy a tanuló azokat az ismereteket kapja meg, amelyek az aktuális témában a leginkább támogatják tanulását. Ezt virtuális tanulási környezetben, a folyamatos és kiterjedt mérésnek köszönhetően személyre szabott tanulási útvonalon éri el. A SkillToolkit jó szolgálatot tesz akár annak is, aki még csak később fog nekilátni kezdetleges tananyaga fejlesztésének – ugyanis a rendszer valós időben követi az ismeretanyag változását, ráadásul duplikációktól mentesen.
A teljeskörű moduláris képzési rendszerként is használható alkalmazás a tanulói jelenlét kontrollja helyett a tanuló valódi problémáinak megoldására fókuszál. Amennyiben mégis fontos szempont, hogy a tananyag egy bizonyos részével feltétlenül megismerkedjen a tanuló, a SkillToolkit az alap e-learning rendszer kiegészítőjeként is alkalmazható.
A SkillDict innovációjának célja egyfajta átmenet biztosítása a tudásalapú társadalomba. Az esemény résztvevői olyan trendekre mutattak rá, amelyek alapján ennek a váltásnak a kereslete és a kínálata is adott. Egyfelől elhangzott, hogy a bármilyen interaktivitást nélkülöző tananyagok (pl. könyvek) birtoklására továbbra is van igény. Mert bár az információk nehezen kereshetők bennük, elvi elérhetőségük tudata biztonságérzetet ad. Ezzel együtt a kereshetőség és az egyéb interaktív funkciók értéke óriási, ugyanis ez a széles tömeg elsősorban tudni szeret, tanulni kevésbé. Másfelől a szabadúszók, egyéni vállalkozók és új szakmák korában sokan keresnek olyan megoldást, amivel a fejükben lévő tudást pénzzé tudják tenni.
Éppen ezen tudások hasznosításában tud segíteni mind a tananyagfejlesztő, mind a tudásmenedzsment szakértő. A KM EXPERT csapata körében megerősítést nyert, hogy érdemes további közös lépéséket megtennünk a SkillDict-tel.
Az esemény végéhez közeledve annak címére visszacsatolva arra jutottunk, hogy a klasszikus forradalmi hangulat nem ragadt ránk, azonban az e-learningre ható trendek forradalmi léptékű változásokat indokolnak, mely változások útján megtettünk egy, a bársonyos forradalmat idéző lépést.
Ezúton is köszönjük az esemény befogadását és a bemutatót Könczöl Tamásnak és a SkillDict csapatának. A programról (bizonyos érzékeny információk miatt) nem készült felvétel. Aki szeretne részletesebben tájékozódni a SkillToolkit kapcsán, annak szívesen bemutatjuk a lehetőségeket, vagy összekötjük a SkillDict csapatával.