2022. július 13.
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat
No Result
Összes találat megjelenítése
KM EXPERT
No Result
Összes találat megjelenítése
Főoldal Korábbi cikkek

A kommunikáció közvetlen és közvetett szerepe a tudásmenedzsmentben

Gyulay Tibor írta Gyulay Tibor
2016. május 26.
- Korábbi cikkek
0

Gondolatok a Paksi Atomerőmű TM szakmai délutánja kapcsán

PARt logóAz Atomerőmű május eleji szakmai délutánján több más tudásmenedzsment témakör mellett a kommunikáció és TM kapcsolata is megvitatásra került. Dr. Kovács Antal kommunikációs igazgató vitaindító gondolatai és azt követő beszélgetés is igazolta, hogy a szervezet tudásgazdálkodásában milyen nagy szerepe van a formális és informális kommunikációnak. Közvetlenül és közvetve is befolyásolja a tudásmegosztás minőségét.

Az erőmű vezetése felismerte a belső és kifelé irányuló kommunikáció jelentőségét a szervezet életében. Annak minősége kihat a teljesítményre, a biztonságra és a szervezet társadalmi megítélésére is.
Az igazgató példaként hozta fel annak a felmérésnek az eredményét, ami a válsághelyzetben lévő szervezetek kommunikációs magatartását vizsgálta. Az eredmények azt mutatták, hogy a túlélőknél jobb volt a személyes kommunikáció és a vállalati tudat, a veszteseknél inkább a személytelen kommunikáció (e-mail) volt a jellemző, ami rosszabb eredményeket hozott a túlélés vonatkozásában.

A bevezetőben szoba került a kommunikáció tudásmenedzsmentben betöltött szerepe is.
Az üzemidő hosszabbítás és az új blokkok megépítése miatt még hosszú ideig szükség lesz az elmúlt évtizedekben felhalmozott tudásra. Létfontosságú, hogy olyan munkahelyi légkör alakuljon ki, ahol a munkatársak szívesen adják át tudásukat és osztják meg tapasztalataikat egymással. A tudáskultúra része, hogy a munkatársakban, a formális információs csatornák használata mellett, milyen belső elkötelezettség alakul ki a kötelezőn túli tudásmegosztásra. Ennek a hozzáállásnak a formálásában nagy szerepe van a szervezeti kommunikációnak. Ezt nevezhetjük a kommunikáció közvetlen hatásának a tudásmenedzsmentre.

A közvetlen szerep talán még ennél is meghatározóbb: a tudásmegosztás jelentős része a közvetlen személyközi kommunikációs csatornákon zajlik. Volt is olyan időszaka a TM történelmi fejlődésének, amikor a tudásmenedzsmentet alapvetően kommunikációs feladatnak tekintették, mondván; ha az emberek közötti tudáscsere rendben van, nagy baj már nem lehet. Bebizonyosodott, hogy ez a túlzó leegyszerűsítés nem vezet eredményre, de az biztos, hogy egy fejlett TMR-ben (tudásmenedzsment rendszerben) nagyon oda kell figyelni a közvetlen tudáscsere minőségére. Ki kell alakítani a megfelelő fórumokat, biztosítani kell feltételeket (tér, idő, eszközök), és fejleszteni kell a szereplők kompetenciáit (személyes készségek, moderátorok módszertani felkészültsége, eszközök használata…)

Mi a jelentősége, hogy felismerjük a kommunikáció közvetett és közvetlen szerepét a tudásmenedzsmentben?

Ha a tudásmenedzsment terület gazdái rájönnek, hogy milyen fontos a minőségi kommunikáció, és a kommunikáció felelősei felismerik, hogy az egyik legfontosabb feladatuk a hatékony tudásátadás támogatása, a két terület összefogásával nagyot léphet előre a szervezet tudásmenedzsmentjének hatékonysága!

Megosztom9Megosztom2Elküldöm

Hasonló bejegyzések

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere
Korábbi cikkek

Nagy érdeklődés, tartalmas tudáscsere

Beszámoló a „Játékosítás (gamification) a szervezeti tanulásban” műhelyről December 12-én került sor a gamification témában megszervezett ingyenes szakmai programunkra. Az...

írta Gyulay Tibor
2018. december 18.
118
Borzasztó félreértés!
Korábbi cikkek

Borzasztó félreértés!

A tudásmenedzsment szerepének totális félreértelmezése Bizonyítékunk van rá, hogy a majd’ másfél évtizedes „hittérítő” munkánk ellenére, ma még nagyon kevesen...

írta Gyulay Tibor
2018. november 27.
61

coaching félreértés Bencsik Andrea Clive Bright CRM Egyetem Bay Zoltán intelligens tőke érzelmi intelligencia EFQM CKO inkubáció i hírlevél GINOP 1.3.2-2015 HR CE jelölés bizalom eLearning inkubátor HR kockázat dr. Németh Balázs benchmarking Horváth Ervin ember-gép helyzetkép balogh edmond IAEA Ipar 4.0 Idő- és tudásgazdálkodás időgazdálkodás érettség modell felső vezető egészség felmérés e-learning CoP generációs problémák EQ bizalmatlanság ingyenes gamification informatika gáspár attila dell gondolatkísérlet Felsőoktatás előadás Confluence expert debriefing aging workforce eLeraning exit interjú CMM hatékonyság 45+ Gyulay Tibor első generáció Fligby digitális tartalom

KM Expert Kft.,
1224 Budapest, Rózsaszirom utca 5.

  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
  • Referenciák
  • Eseménynaptár
  • Bejelentkezés
  • Kapcsolat
  • Cikkek
  • Hírlevél
  • Hírlevél archívum

© 2019 KM EXPERT

 
  • Általános szerződési feltételek
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem

No Result
Összes találat megjelenítése
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Mi a tudásmenedzsment?
      • Letölthető prezentáció a TM lényegéről
      • TM fogalomtár
      • Letölthető anyagok
    • TM tanácsadás
    • Tréningek, workshopok
    • Referenciák
  • Cikkek
  • Eseménynaptár
  • CKO ACADEMY
  • Kapcsolat

© 2019 KM EXPERT - Webromedia .

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-t) használ. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához.
A sütikről részletesebben itt olvashat Adatvédelem és sütik tájékoztató.